کاهش شمار ثبت‌نام‌کنندگان اتباع بیگانه برای سفر به اربعین

شمار ثبت‌نام‌کنندگان اتباع بیگانه برای سفر به کربلای معلی و شرکت در مراسم اربعین کاهش یافته است و میزان صدور گذرنامه در کرمان به حداقل رسیده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ «ناصر فرشید» اظهار کرد: نیروی انتظامی در زمینه تأمین امنیت در محورها، معابر و سایر مأموریت‌ها خدمت‌رسانی می‌کند و شمار قابل توجهی از نیروهای انتظامی استان کرمان در مسئولیت‌ها و وظایف تخصصی به مرز اعزام شده‌اند تا در تأمین امنیت زائران همکاری داشته باشند.

وی افزود: همکاران ما در تأمین امنیت در محورها و موکب‌های سطح استان نیز در نیروی انتظامی و پلیس راه انجام وظیفه می‌کنند.

فرشید تصریح کرد: همکاران ما در اداره گذرنامه صدور گذرنامه را به حداقل زمان رساندند و قدری مشکل در صدور ویزا بود که تلاش می‌شود این مسأله نیز برای سال آینده برطرف شود.

مسئول کمیته اطلاعاتی ستاد اربعین استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: مسأله امنیتی در استان کرمان نداشته‌ایم و بعضاً هدف تروریست‌ها در مناطق مرزی است که شماری از تیم‌های تروریستی که برای مراسم اربعین قصد فعالیت داشتند، ضربه خوردند.

همچنین در این جلسه اعلام شد که 1500 نفر از اتباع در استان کرمان برای دریافت دفترچه اقامت ثبت‌نام کرده‌اند و اعزام زائران اتباع برای زیارت اربعین از روز پنج‌شنبه آغاز شده است.

بنابراین گزارش اعلام شد که شمار ثبت‌نام‌کنندگان اتباع برای سفر به کربلای معلی برای شرکت در مراسم اربعین نسبت به سال قبل 36 درصد کاهش داشته که یکی از علل مسائل اقتصادی اتباع و علت دیگر مشکلات صدور دفترچه اقامت و ویزا و مشکلات ناهماهنگی‌های کلان کشور در روند صدور ویزای اتباع بوده است.

به گزارش ایسنا، «سیدمهران عالم‌زاده» شهردار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اطلاع‌رسانی و فضاسازی شهر کرمان برای اربعین، گفت: چند دستگاه خودروی سنگین، اتوبوس و مینی‌بوس و ون برای جابه‌جایی وسایل موکب‌ها و زائران توسط شهرداری کرمان در اختیار گذاشته شده است.

وی یادآور شد: شماری کارگر و مدیر به همراه امکانات موکب‌ها به عراق برای خدمات‌رسانی به زائران اعزام شده‌اند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید