زاهدان، از فقیرترین شهرهای کشور به لحاظ فضای سبز

شهردار زاهدان گفت: سرانه فضای سبز زاهدان کمتر از یک متر مربع به ازای هر نفر می باشد و از این لحاظ از فقیرترین شهرهای کشور هستیم.

‌به گزارش ایسنا-‌عبدالقادر پربار افزود: مشکل اصلی در خصوص کمبود فضای سبز در زاهدان نبود آب کافی است که همکاران ما در شهرداری اقدام به لوله گذاری و استفاده بهینه از آب تصفیه خانه کرده اند و در صدد آنیم کل سطح شهر را به این شبکه متصل کنیم‌.

شهردار زاهدان در ادامه بیان کرد: شهرداری ها بودجه و اعتبارات دولتی ندارد و میزان کمک های دولتی به بودجه ی شهرداری بسیار ناچیز و کمتر از 5 درصد بوده است و 95 درصد باقی مانده از محل عوارض پروانه ساختمانی، خودرو و صنوف و .. بدست می آید‌.

پربار ادامه داد: اصلاحات و تغییرات مدیریتی در شهرداری زاهدان صورت گرفت و در همین راستا با تلاش و‌نوآوری نیروها توانستیم از محل صرفه جویی در هزینه ها(حتی با چهار برابر شدن مصالح در این‌موقعیت  اقتصادی) معابر متعدد ی از سطح شهر را آسفالت کنیم و بعد از آسفالت معابر نسبت به خط کشی، تابلو و پلاک‌گذاری اقدام خواهیم کرد. خوب است بدانید که آسفالت شش ماهه ی ابتدایی سال جاری بیشتر از مجموع سال گذشته  و سال ۹۵ بوده است‌.

شهردار زاهدان با اشاره به ورودی های شهر و‌انجام‌پروژه هایی مانند روکش آسفالت، درختکاری، جدول گذاری و...  در بلوار یادگار امام (ره)افزود: زاهدان یک شهر بکر برای جذب سرمایه گذار است و به جد پیگیر این موضوع  هستیم. همچنین جهت بهبود وضعیت ترافیک شهر، مطالعات لازم در خصوص طرح احداث روگذر و زیرگذر در مکان های تعیین شده انجام شده است‌.

شهردار زاهدان همچنین با اشاره به سکونت بیش از ۴۴درصد جمعیت شهر زاهدان در حاشیه و بافت ناکارآمد شهر افزود: حاشیه نشینی گسترده بطور چشمگیری بر وضعیت درآمد و متعاقب آن خدمات رسانی شهرداری تاثیرگذار بوده است.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید