پس از 3 روز؛

آیین اختتامیه اولین جشنواره انار اورامان برگزار شد

پس از سه روز برگزاری اولین جشنواره انار اورامان در روستاهای هدف گردشگری این منطقه، این جشنواره شامگاه جمعه در روستای سلین به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، آیین افتتاحیه این جشنواره روز چهارشنبه(25 مهر) در روستای ناو برگزار شد و پس از آن برنامه‌های جنبی این جشنواره در روستاهای نوین، بلبر، کلجی، ژیوار و سلین پیش رفت.

بازدید خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات استان از باغ‌های انار روستاهای این منطقه طی سه روز، از دیگر بخش‌های اولین جشنواره انار اورامان بود.

همچنین در روز پنج‌شنبه هم المان انار در روستای بلبر رونمایی شد که به گفته بخشدار اورامان 12 میلیون تومان برای آن هزینه شده بود.


اما آیین اختتامیه اولین جشنواره انار اورامان شامگاه جمعه(27 مهر) با حضور پرشور مردم و مسئولان در روستای سلین برگزار شد.

این آیین به زبان‌های کُردی، اورامی، فارسی و قرائت متنی انگلیسی برای گردشگران خارجی و معرفی منطقه اورامان و انار و زیبایی‌های آن برای حضار اجرا شد.

به دلیل ازدحام جمعیت و استقبال خوب از این جشنواره، در مسیرهای منتهی به جشنواره ترافیک سنگینی حاکم شده بود.

در ادامه آیین اختتامیه، بارش شدید باران هم این مراسم را تعطیل نکرد و حضار تا پایان جشنواره به تماشای بخش‌های مختلف آن پرداختند.


رقص با انار توسط کودکان روستاهای منطقه اورامان با پوشش لباس کُردی، دف نوازی، اجرای آهنگ به زبان کُردی و قرائت اشعار محلی در وصف انار از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

سخنرانان این مراسم هم صباح محمدی، بخشدار اورامان و حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بودند که وعده برگزاری بهتر این جشنواره را در سال‌های آتی دادند.

صباح محمدی، بخشدار اورامان در سخنان خود از حضور 200 گردشگر خارجی در این مراسم خبر داد و گفت: سالانه بیش از 3000 تن انار از باغات منطقه اورامان برداشت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم در ادامه اظهار کرد: آب خوبی در سدهای کنار دست باغ‌های این منطقه وجود دارد اما باغ‌ها تشنه هستند که حق همه کشاورزان آنهاست که از این آب ها استفاده کنند . 

حسین فیروزی، اعلام کرد: استاندار کردستان بر روی این موضوع آگاهی دارند و تخصیص آب برای اورامان در دستور کار ایشان است.


در پایان هم همه حاضران با میوه انار پذیرایی شدند و از غرفه‌های نمایشگاهی جنب مراسم بازدید کردند.

گفتنی است، اولین جشنواره انار اورامان به همت جهاددانشگاهی استان کردستان و با مشارکت فرمانداری سروآباد، بخشداری اورامان و دهیاری روستاهای هدف گردشگری اورامان برگزار شد.

انتهای پیام


 


نظر خود را ثبت کنید