امروز خنک ترین روز زاهدان در 8 ماه اخیر

‌رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان امروز خنک ترین روز زاهدان در 8 ماه اخیر است، گفت: آخرین باری که در 12 روز نخست آبان ماه دمای هوای زاهدان به حدود یک درجه و کمتر از آن رسید، مربوط به 21 سال پیش است‌.

‌اله بخش ریگی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌ اظهار کرد: بامداد امروز دمای هوای زاهدان در سردترین لحظات به یک درجه سلسیوس رسید و خنک ترین روز در 8 ماه اخیر را رقم زد. دمایی که پیش از این در بهمن سال گذشته مشابه آن تکرار شده است‌.

وی با بیان اینکه آخرین باری که در 12 روز نخست آبان ماه دمای هوای زاهدان به حدود یک درجه و کمتر از آن رسید، مربوط به 21 سال پیش است، افزود: در دوم آبان سال 1375 دمای هوای زاهدان به صفر درجه سلسیوس رسید‌.

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مهرماه امسال نیز دمای زاهدان قدری خنک تر از نرمال شد، به طوری که میانگین دمای آن نیم درجه نسبت به بلند مدت و بیش از 2 درجه نسبت به سال گذشته سردتر شد‌.

ریگی با بیان اینکه میانگین بلندمدت دمای هوای زاهدان در مهرماه هر سال 19.8 درجه سلسیوس است، اضافه کرد: این در حالی است که میانگین دمای مهر ماه این شهر امسال به 19.3 درجه سلسیوس رسید‌.

وی ادامه داد: بیش از 40 روز از شروع فصل پاییز می گذرد و رفته رفته در آستانه تجربه دماهای صفر و کمتر از آن در زاهدان قرار داریم.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید