همکاری سازمان تجاری‌سازی جهاد دانشگاهی با وزارت کار در 8 استان کشور برای طرح مشاغل خانگی

نشست بررسی طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با حضور دکتر «بیجندی»، معاون رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی در سالن رشد دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، «مهندس رضا ثقفی» رئیس جهاد دانشگاهی گلستان در ابتدای این نشست با اشاره به فعالیت‌های سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی، گفت: این سازمان با همکاری وزارت کار در 8 استان کشور طرحی در خصوص مشاغل خانگی را با موفقیت انجام داده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با بررسی راهکارهای اجرایی این طرح، بتوانیم آن را در استان عملیاتی کنیم.

در ادامه، دکتر «محمدهادی معیری» معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گفت: از دو سه سال گذشته کار تدوین سند دانشگاه کارآفرین و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم را آغاز کردیم. هدف از این کار توانمندسازی دانشجویان است تا پس از فارغ التحصیلی، توانایی ایجاد اشتغال و کارآفرینی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی زیادی داریم که زمینه استخدام آن‌ها در دستگاه‌های اجرایی، آموزشی و پژوهشی فراهم نیست، از این‌رو باید از ظرفیت‌های ارزشمند مانند مشاغل خانگی استفاده کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: در این راستا به سازمانی برای معرفی، هدایت و پشتیبانی الگوها نیاز داریم، امیدواریم بتوانیم از ظرفیت سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی در استان در این‌باره استفاده کنیم.

این نشست امروز با حضور رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان و مدیران، کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه کسب و کار به همت جهاد دانشگاهی واحد گلستان در گرگان برگزار شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید