کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش 40

خوانندگان عصر ایران به یکدیگر کتاب معرفی می کنند.

خوانندگان "عصرایران" به یکدیگر کتاب معرفی می کنند. اگر شما هم کتابی خوانده اید و از آن خوش تان آمده، خواندنش را به دیگران هم پیشنهاد کنید.

خوانندگان عصر ایران به یکدیگر کتاب معرفی می کنند. اگر شما هم کتابی خوانده اید و دوست دارید خواندنش را به دیگران هم پیشنهاد کنید، از طریق فرمی که در این لینک است، اقدام کنید.

*** لطفا اگر درباره کتاب های معرفی شده، نظری دارید، زیر همین پست برایمان بفرستید. (ولی معرفی کتاب را فقط از طریق این لینک باشد).

______________________________________________

نام کتاب: هیچ چیز نمیتواند ناراحتم کند

نام نویسنده/ مترجم: آلبرت الیس/ مهرداد فیروزبخت-وحیده عرفانی

پیشنهاد دهنده: میلاد اسلامی( تهران – مهندس- کارشناسی ارشد عمران)

ناشر:

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

حتما تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده که یک موضوع و یا اتفاق هرچند کوچک که بر خلاف میل شما بوده، تعادل روانی شما را به هم زده و تا مدتی عصبانی یا ناامید شده اید. حال اگر شما آدم حساسی باشید این اتفاقات هر روز برای شما رخ میدهد و از آنجا که کنترل آنها در دست شما نیست، زندگی شما به کلی مختل خواهد شد. این کتاب شروع خوبیست برای ما که بتوانیم به جای کنترل دیگران، خود را کنترل کنیم. این کتاب شخصاً حالتی مانند سپر در بنده ایجاد کرد که باعث شد هر اتفاق ساده ای به راحتی نتواند مرا عصبی و ناراحت کند. بیان کتاب به صورتی است که برای همه اقشار جامعه مناسب است.

_______________________________________


نام کتاب: اسلام دین رحمت نه خشونت

نام نویسنده/ مترجم: علیرضا صدرالدینی

پیشنهاد دهنده: پانته‌ا خاموشی( تهران – کارشناسی ارشد)

ناشر: اطلاعات

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

 پیشنهاد می کنم این کتاب را بخوانید و مطالب آن را با سخنان نامربوطی که به نام اسلام فراوان از تریبون ها مطرح می شود مقایسه کنید.

کتاب خواندنی و ارزشمند اسلام دین رحمت نه خشونت به جلوه های مهربانی و رحمت پیشوایان دین اشاره کرده است.اسلام دینی است سراسر مهر و وفا، صلح و صفا. آیینی است بر اساس مدارا،نرم خویی و دوری از هرگونه توسل به زور و خشونت.مهرورزی و نیکی کردن به مردم کوتاه ترین و موثر ترین راه نجات و رستگاری است و کسی که خواهان سعات و رحمت برای مردم باشد ، بیش از هر کسی مشمول رحمت خداوند می شود.

_____________________________________________


نام کتاب: عشق ویرانگر

نام نویسنده/ مترجم: براد جانسون و کلی موری /الهام شفیعی و زهرا حسین زاده

پیشنهاد دهنده: عطیه رضایی( تهران- کارشناس ارشد روانشناسی بالینی- روانشناس بالینی)

ناشر: موسسه خدمات فرهنگی رسا

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

غالبا داستان اینگونه آغاز می شودکه: شما با فردی جذاب فریبنده و دوست داشتنی ملاقات می کنید و در همان برخورد نخست سخت شیفته و عاشق او می شوید. آنگاه پس از مدتی متوجه عادات و رفتار غیر معمول او می گردید و در نهایت مشکلات شدید شخصیتی او خود را به نمایش می گذارد. کتاب عشق ویرانگر به شما کمک خواهد کرد که از وقوع چنین مصیبتی در زندگی خود جلوگیری کنید و یا اگر اکنون درگیر چنین رابطه ای هستید برخورد موثری با آن داشته باشید. شما از این کتاب به راهبردهایی برای تشخیص فرد دارای اختلال شخصیت و اجتناب از رابطه با او دست خواهید یافت. تصمیمات کارآمدی خواهید گرفت و رابطه عشقی سالمی را تجربه خواهید کرد. برای تجربه یک رابطه عاشقانه و سالم از همین کتاب شروع کنید. هر فردی که خواهان داشتن رابطه سالمی است بایستی کتاب عشق ویرانگر را بخواند و هر درمانگری باید این کتاب را در کتابخانه شخصی خود داشته باشد. کتابی کاملاَ علمی و در عین حال ساده و قابل فهم. دکتر لن اسپری نویسنده کتاب راهنمای تشخیص و درمان اختلالات شخصیت و کتاب زوجین روان نژند کتابی بسیار با ارزش برای افرادی که در رابطه عشقی با افراد دارای اختلال شخصیت قرار دارند

________________________________________________


نام کتاب: هنوز در سفرم

نام نویسنده/ مترجم: پریدخت سپهری

پیشنهاد دهنده: امیررضا اصنافی( تهران – دکترا- استادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی)

ناشر: نشر و پژوهش فرزان روز

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

این کتاب شامل زندگی نامه، اشعار و یادداشتهای زنده یاد سهراب سپهری است. خاطرات سفر ژاپن، نامه‌ها، غزلیات، اشعار و یادداشت‌هایی درباره اطاق آبی، تفکرات زیر درخت، حسرت پرواز و غیره از جمله مطالبی است که در این کتاب توسط پریدخت سپهری خواهر سهراب سپهری گردآوری شده است. مطالعه این کتاب را به همه دوستان و دوستداران شعر، ادب و هنر ایران زمین به خصوص علاقه مندان به سهراب سپهری پیشنهاد می کنم.

_______________________________________________


نام کتاب: انسان خردمند

نام نویسنده/ مترجم: دکتر یووال نوح هراری

پیشنهاد دهنده: کوروش رحمانی ( تهران – لیسانس- کارشناس برق)

ناشر: نشر نو

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

صد هزار سال پیش، دست‌کم شش گونۀ انسانی بر روی زمین زندگی می‏کردند. امروز تنها یکی به‏جا مانده است:

ما،

انسان‏های خردمند

چه‌طور گونۀ ما در نبرد برای سلطه بر دیگران پیروز شد؟

چرا نیاکانِ شکارگر ـ خوراک‌جوی ما اقدام به ساختن شهرها و برپایی پادشاهی‏ها کردند؟ چگونه به خدایان و ملت‏ها و حقوق بشر ایمان آوردیم، به پول و کتاب‏ها و قوانین اعتماد کردیم، و خود را بردۀ بوروکراسی و مصرف‏گرایی و حرص ‏و آز برای خوشبختی ساختیم؟ دنیای ما در هزارۀ آینده چه شکلی به‏ خود خواهد گرفت؟

انسان خردمند به‏گونه‏ای جسورانه، همه‌جانبه و بحث‌انگیز هر آنچه را تا کنون گمان می‏کردیم در مورد انسان می‏دانیم به چالش می‌کشد: افکارمان، رفتارمان، اعمال‌مان، اقتدارمان... و آینده‏‌مان را. از همگی‌مان با هر ایمان و اعتقادی می‌خواهم که روایتهای زیربنایی جهان را زیر سؤال ببریم، پیشرفت‌های گذشته را با دلمشغولی‌های کنونی مرتبط کنیم و از نتایج جدل‌انگیز آن نهراسیم.

 

دکتر یووال نوح هراری از دانشگاه آکسفورد دکترای تاریخ دارد و در دانشگاه بیت‌المقدس تاریخ جهان تدریس می‌کند. موضوع اصلی این پژوهش او سؤالات صریحی است همچون:

رابطۀ تاریخ و زیست‌شناسی چیست؟ آیا عدالتی در تاریخ یافت می‌شود؟ آیا در مسیر تاریخ مردمان سعادتمندتر شده‌اند؟

_________________________________________


نام کتاب: گفتگوهای سرنوشت ساز

نام نویسنده/ مترجم: کری پاترسون- ژزف گرنی- ران مک میلان- ال سویتزلر/مهرنوش عابر

پیشنهاد دهنده: مریم شیخ بهایی(کارشناسی ارشد – مهندس)

ناشر: رشد

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

ما از هر شگردی استفاده می کنیم تا از بحث درباره موضوعات حساس و دشوار (سرنوشت ساز) فرار کنیم. گفتگوهایی که در آن هیجانها و احساسات غلبه دارد و نظرها متفاوت است، مانند انتقاد از همکار، سر و کله زذن با نوجوان سرکش، رفع اختلافات با همسر و ...

این کتاب که نثری روان و مثال هایی کاربردی دارد با آموزش روش های موثر برای شروع و پیش برد گفتگو و یافتن راهی برای خروج از بن بست گفتگو (که با اعمال سکوت یا خشونت همراه است ) به حل مسایلی که در ارتباط با اطرافیان پیدا می کنیم، کمک می کند.

________________________________________


نام کتاب: نگاهی به ایران

نام نویسنده/ مترجم: دوروتی دو وارزی / شهلا طهماسبی

پیشنهاد دهنده: مینا ( خوزستان – لیسانس)

ناشر: شر ققنوس

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

این کتاب شامل خاطرات دوروتی دو وارزی همسر یکی از دیپلمات‌های خارجی حاضر در ایران عصر قاجار است.

نویسنده در کتاب پیش‌رو، مشاهدات، اطلاعات و تجربیات خود را از ایران ثبت کرده است. این کتاب حدود ۱۰۰ سال از نظرها دور مانده بود تا این‌که در سال ۲۰۰۸ به ارزش تاریخی‌اش در انگلستان پی برده و تجدید چاپش کردند. دوروتی دو وارزی به ایران علاقه زیادی داشته است.


نظر خود را ثبت کنید