یک کارشناس دینی:

وجود امام رضا (ع) در ایران بزرگ‌ترین ظرفیت معنوی است

  • تاریخ انتشار : 1397/8/17 ساعت : 12:33 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : زنجان
یک کارشناس امور دینی گفت: وجود امام رضا (ع) در ایران بزرگ‌ترین ظرفیت معنوی است.

حجت‌الاسلام محمد نوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ائمه‌اطهار (ع) منشا خیر و برکت هستند و وجود امام رضا (ع) در ایران موجب شده تا امام راحل، مشهد را به‌عنوان پایتخت معنوی ایران معرفی کنند.

وی افزود: امام رضا (ع) بر قلب‌ها حکومت می‌کنند و وجود ارزشمند و پربرکت ایشان و حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان خواهر و برادرشان منشا خیر و پناهگاه عاشقان آل رسول‌الله شده‌ است.

نوری تصریح کرد: وجود امام رضا (ع) و نوادگان ایشان به‌صورت امامزاده در نقاط مختلف ایران موجب شده تا مردم از ظرفیت معنوی امامزادگان استفاده کنند، ظرفیت معنوی که امام هشتم شیعیان در ایران ایجاد کرده است بر کسی پوشیده نیست و باید به خوبی از ظرفیت فرهنگ رضوی استفاده کرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه یادآور شد: اگر خواهان اقتصاد سالم و جامعه‌ای آرام با سلامت روان بالا هستیم باید از کسانی استفاده کنیم که متولی و تربیت‌شده مکتب اهل‌ بیت (ع) باشند. امام رضا (ع) چنین ظرفیت و پتانسیلی را برای افرادی که خواستار چنین آرمانی هستند دارند و می‌توانند از ظرفیت وجودی ایشان استفاده کنند.

وی افزود: ظرفیت اخلاقی، اعتقادی و معنوی سه سرمایه مهم جامعه دینی به شمار می‌آید. ظرفیت فرهنگی که در حرم رضوی وجود دارد موجب شده تا زائرانی که جهت زیارت به حرم مشرف می‌شوند تحت تاثیر خاص معنوی قرار گرفته و کاملا متحول شوند.

نوری خاطرنشان کرد: اگر خواهان ترویج اسلام ناب و جامعه اسلامی هستیم، باید از ظرفیت امام رضا (ع) استفاده کنیم و افرادی را برای پذیرش پست و مقام انتخاب کنیم که پرورش یافته مکتب اسلام باشیم؛ چراکه اگر مسئولی تربیت یافته ائمه‌اطهار (ع) باشد هرگز دست به اختلاس و دزدی نمی‌زند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید