برگزاری سومین جشنواره ملی انار فاروق

  • تاریخ انتشار : 1397/8/19 ساعت : 12:35 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : فارس
سومین جشنواره ملی انار و گردشگری روستای فاروق از توابع شهرستان مرودشت در استان فارس برگزار شد.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل امو روستایی و شوراهای استانداری فارس، سومین جشنواره انار و گردشگری فاروق جمعه 18 آبان با حضور معاون امور دهیاری ‌های کشور و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

جندقیان، معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در این جشنواره گفت: دهیاری رابط ساکنان روستا و مسئولان محسوب می‌‌شوند و پویایی شوراها و دهیاری موجب شکوفایی روستا خواهد شد.

جندقیان با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه نیازمندیم مردم دستان مدیران دولتی را بگیرید؛ گفت: با توجه اهمیت بالای آب بخصوص در زمان فعلی و مشکلات پیش رو به دلیل خشکسالی های پیاپی سال های اخیر، حفظ قنات‌های فاروق و مدیریت منابع آب در این روستا باید اولویت اول مسئولین باشد‌.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها وزارت کشور با اشاره به اینکه فاروق از جمعیت قابل توجهی برخوردار است، از مدیران استانی خواست تا با نگاهی ویژه ‌‌تر مسائل این روستا را پیگیری کنند‌.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با اشاره به اینکه سومین جشنواره انار فاروق با رویکرد حمایت از تولید، آب و قنات برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره برای سومین سال پیاپی، با حضور گردشگران از نهم تا هجدهم آبان در روستای فاروق از توابع شهرستان مرودشت برگزار شد.

سید کمال پاکفطرت همچنین گفت: روستای فاروق از تولید کنندگان انار شهوار، به عنوان یکی از مرغوب ‌ترین انواع انار است که به ثبت ملی هم رسیده است.

پاکفطرت با اشاره به این نکته که دهستان فاروق از روستاهای هدف گردشگری در استان فارس است، پیشرفت گردشگری در فاروق را مدیون تلاش‌ها و حمایت ‌ های مردم این منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد که دیگر روستاها نیز این امر را سرلوحه کار خود قرار دهند .

به گزارش ایسنا، دهستان فاروق در شصت و پنج کیلومتری شمال شیراز قرار گرفته و  ۱۳ رشته قنات فعال دارد و وجود قنات ‌های 2 طبقه این روستا را از سایر روستاهای دارای قنات کشور متمایز کرده است.

این روستا  با قدمتی حدود ۷ هزار ساله جمعیتی بالغ بر ۶ هزار نفر دارد که در وسعتی حدود ۱۴۰ هکتار زندگی می‌کنند؛ بالغ بر ۷۰۰ هکتار از کل مساحت این روستای هدف گردشگری را باغ‌های انار پوشانده است.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید