در گزیده اخبار سیاسی ۱۹ آبان بخوانید؛

توضیحی درمورد ایرادات شورای نگهبان بهCFT/پیشنهادی برای فیفا/تاکید آمانو بر متعهد بودن ایران ...

هشدار یک نماینده نسبت به تشکیل گروه‌های مافیایی در شرایط تحریم، استقبال مجلس از تسهیل شرایط اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی و مردان خارجی، پرداخت اولین بسته حمایتی غذایی دولت در آبان ماه، پیشنهاد ۱۴ استاندار جدید در جلسه یکشنبه هیات دولت، حضور رسمی وزارت امورخارجه در توییتر و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، نوزدهم آبان ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی  در اولین نشست هم‌اندیشی نمایندگان حقوق شهروندی استان‌ها و حوزه ستادی آموزش و پرورش با بیان اینکه امیدواریم فرزندان ما به شهروندانی تبدیل شوند که از حقوق خود آگاه و فعال، پرسشگر و مسئولیت پذیرند، گفت: البته آموزش حقوق شهروندی فقط وظیفه وزارت آموزش و پرورش نیست، دستگاه‌های مختلفی برای این امر بودجه می‌گیرند و باید هماهنگی بین دستگاه‌ها به وجود بیاید.


رئیس جمهور در پایان نشست مشترک سران سه قوه اعلام کرد که دولت اولین بسته حمایت غذایی را در ماه آبان به افرادی که مشکلات بیشتری دارند و در فشار بیشتری هستند پرداخت خواهد کرد و ان شاء الله این روند تا پایان سال در چند نوبت ادامه می یابد تا بتوانیم  مشکلاتی که برای مردم پیش آمده است را تا حدی جبران کنیم.

همچنین در دیدار رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا با تاکید بر اینکه فیفا از ورود مسائل سیاسی به فوتبال جلوگیری کند، گفت: ورزش همواره نقش موثری در برقراری و حفظ صلح و دوستی میان کشورها ایفا کرده و گره‌های زیادی را گشوده است و با جلوگیری از ورود مسائل سیاسی به فوتبال، فیفا نقش سازنده خود را در همبستگی ملت‌ها ایفا خواهد کرد.

وزیر کشور هم در حاشیه نشست با استانداران سراسر کشور  اعلام کرد گزینه‌های پیشنهادی برای استانداری ۱۴ استان در جلسه یکشنبه به هیات دولت پیشنهاد می‌شود.


رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس نسبت به سوءاستفاده از شرایط تحریم و شکل‌گیری گروه‌های مافیایی در چنین شرایطی هشدار داد و بر ضرورت نظارت پررنگ‌تر مجلس بر این روند تاکید کرد.

همچنین سیده فاطمه ذوالقدر، عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس از مصوبه اخیر هیئت وزیران در مورد تسهیل شرایط اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی و مردان خارجی استقبال می‌کند. وی افزود: در قانون فعلی مادران ایرانی که همسر خارجی دارند می‌توانند بعد از ۱۸ سالگی فرزندشان برای آنها درخواست تابعیت کنند اما موانع سختی بر سر راه اعطای تابعیت بود از جمله اینکه از آنها می‌خواستند برگه عدم سوء پیشینه از کشورشان دریافت کنند در حالی که بسیاری از این ها در ایران اقامت داشتند و عملا شرایط دریافت تابعیت برای آنها بسیار سخت بود و اجرایی نمی شد.


چند روزی است که وزارت امور خارجه کشورمان، فعالیت  رسمی خود در توییتر  را به آدرس https://twitter.com/IRIMFA  و با نام کاربری IRIMFA@آغاز کرده است. در حساب کاربری وزارت امور خارجه در توییتر، اخبار این وزارت خانه و آخرین موضع گیری های وزیر امور خارجه و سخنگوی این وزارت خانه به سه زبان  فارسی ، انگلیسی و عربی منتشر می شود .


آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای برای هفتاد و سومین نشست عمومی مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر پایبندی ایران به تعهدات هسته ایش ذیل برجام تأکید کرده است.

همچنین سیدکمال خرازی در بیست و دومین مجمع اروپایی که با عنوان «اتحادیه اروپایی، بازیگر اصلی امنیتی و دفاعی» برگزار شد، با بیان اینکه شکست برجام موجب بی اعتباری اروپاست گفت: آمریکا با خروج از توافق هسته ای و نادیده گرفتن قوانین بین الملل و بویژه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هدفی جز براندازی در ایران و تبدیل ایران به کشوری مشابه بعضی از کشورهای عرب جنوبی خلیج فارس را ندارد. اما تاریخ ایران نشان داده است که ایرانی‌ها هیچوقت بر سر استقلال خود معامله نخواهند کرد و در برابر دخالت و سلطه بیگانگان به هر قیمت ایستادگی خواهند نمود.


وزیر امور خارجه کشورمان در ارتباط با بحث FATF و تحولات انجام شده در این زمینه در کشور و موضع وزارت خارجه درارتباط با آن گفت: موضع ما در مورد FATFروشن است جمهوری اسلامی ایران باید بتواند با بانک‌ها تعامل داشته باشد و ما در این زمینه نباید خود را تحریم کنیم. محمد جواد ظریف تاکید کرد:  در موضوع FATF نباید از ترس مرگ خودکشی کرد. وی همچنین در پاسخ به این سوال که در جریان قیمت اجناس هستید؟ اظهار کرد: بله. همسرم خرید می‌کنند ولی از قیمت‌ها اطلاع دارم. شرایط خوبی نیست. کاملا درک می‌کنم که مردم احساس خوبی نداشته باشند و ما نیز همچون مردم احساس خوبی از این موضوع نداریم.


سخنگوی شورای نگهبان در توییتی در واکنش به ایرادات مربوط به CFT در حساب توییتری خود نوشت: باید پرسید مصوبات مربوط به CFT چگونه تصویب شدند؟

همچنین عباسعلی کدخدایی همچنین در نشست خبری با خبرنگاران گفت:ایرادات اصلی شورای نگهبان به CFT یازده مورد بود که اگر این ایرادات برطرف شود، یازده ایراد دیگر خود به خود برطرف خواهد شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید