مقاوم بودن تنها ۳۰ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی

معاون عمران و روستایی مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: تنها۳۰ درصد واحدهای روستایی استان در برابر زلزله مقاوم هستند.

به گزارش ایسنا، «محبی» در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: ۲۷۰۰ روستا دارای سکنه با ۲۰۵۸ واحد روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد تنها۳۰ درصد واحدها در برابر زلزله مقاوم هستند.

محبی با اشاره به این‌که کشور ما جزو 10 کشور زلزله‌خیز دنیاست، تصریح کرد: باید تا سال۱۴۰۰، 2000 واحد روستایی استان را در مقابل زلزله مقاوم‌سازی کرد و از وقوع بحران پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: تسهیلات بانکی کم، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و باورهای غلط مردم علت اصلی کندی مقاوم‌سازی واحدهای روستایی استان است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تملک و دارایی و ۲۳ میلیارد تومان یارانه قیر به استان اختصاص یافته است که در صورت تزریق اعتبار عملیات عمرانی روستاها آغاز خواهد شد.

محبی با تأکید به این‌که در سال۹۶ کل اعتبار صرف شده برای عملیات عمرانی روستاها در استان۳۲ میلیارد تومان بوده است، یادآور شد: از سال گذشته تاکنون در۱۹۶ روستا طرح هادی و خدمات عمرانی اجرا شده و یا در حال اجراست و امسال نیز ۱۴۷ روستا  برای اجرای طرح مذکور در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح آمارگیری ویژگی‌های مساکن روستایی استان از ۲۱مهر لغایت۲۱ آبان‌ماه هم‌زمان با سراسر کشور تصریح کرد: ۳۹۲ روستا با ۹۲۵۸ واحد توسط ۵۳  نیروی فنی کار آمار گیری را در سراسر استان انجام دادند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی استان در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید