استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

‌پرهیز از بخشی نگری به موضوع مقابله با پدیده گرد و غبار

‌استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر پرهیز از بخشی نگری به موضوع مقابله با پدیده گرد و غبار و احیای تالاب هامون خاطرنشان کرد: اگر قرار است شرایط موجود منطقه سیستان تغییر کند، قطعا نیازمند تعامل و تدوین یک برنامه جامع و استفاده از ظرفیت همه بخش هاست‌.

‌به گزارش ایسنا- ‌سید دانیال محبی در جلسه ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار استان افزود: با هماهنگی و تکیه بر خرد جمعی تصمیمات کلان و ماندگاری گرفته می‌شود و از طرفی، در مقابل آن؛ از هم گسیختگی دستگاه‌ها،‌ نتیجه مطلوبی در بر نخواهد داشت‌‌.

رئیس استانی کارگروه احیاء تالاب هامون تصریح کرد: لازم است برای احیای تالاب هامون، یک تیم قوی متشکل از چند نفر از افراد تاثیرگذار و دارای مقبولیت ملی و بین المللی با تعامل و ایجاد ارتباطات منطقی و صمیمانه با مقامات کشور همسایه حقابه تالاب را مطالبه کنند‌.

استاندار سیستان وبلوچستان افزود: تیم کاری استانی نیز بایستی کاملا منسجم و با استفاده از تجارب مشابه، تحت نظرسازمانی مثل سازمان عمران سیستان با خلاقیت و حساسیت ویژه برنامه‌های موثر این کارگروه را دنبال کنند تا به نتیجه مطلوب برسند‌.

محبی گفت: دستگاه های اجرایی متولی این ستاد، مطالعات و مستندات قبلی انجام شده بر روی این طرح را قبل از جلسه مطالعه کنند تا جمع بندی جلسه موثر و کاملا راهبردی باشد‌.

استاندار سیستان و بلوچستان پیرامون مباحث مطرح شده در این جلسه در خصوص انتقال آب از دریای عمان بمنظور احیای تالاب هامون گفت: خود اتکایی به منابع آبی مطمئن در داخل کشور، برنامه بسیار خوب و اثرگذاری است، اما با در نظر گرفتن شرایط فعلی اقتصادی کشور در ردیف برنامه های دراز مدت ملی خواهد بود و این در حالی است که شرایط فعلی تالاب هامون و منطقه سیستان نیازمند یک برنامه راهبردی فوری است.

استاندار سیستان وبلوچستان در پایان تاکید کرد: دستگاه‌های متولی ظرف مدت یک هفته نظرات و پیشنهادات نهایی خود پیرامون سند جامع مقابله با پدیده گرد و غبار در منطقه سیستان را ارائه کنند تا پس از جمع بندی نهایی به هیئت وزیران ارسال شود.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید