گزارش نشدن موردی از آنفلوآنزای پرندگان در گلستان

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان با اشاره به مشاهده آنفلوآنزای پرندگان در برخی مناطق کشور، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از آنفلوانزای پرندگان در استان گلستان مشاهده نشده است.

به گزارش ایسنا، دکتر «غلامرضا محرابی» اظهار کرد: در کنار طرح پایش بیماری آنفلوآنزای پرندگان در سطح همه مناطق پرخطر استان اعم از مزارع پرورش طیور صنعتی، تالاب‌ها و مناطق دریایی، اقدامات قرنطینه‌ای لازم نیز در مبادی ورودی و خروجی استان در حال انجام است.

وی با بیان این‌که تاکنون علائمی از این بیماری در جمعیت پرندگان استان گلستان مشاهده نشده است، در ادامه خاطرنشان کرد: اکیپ‌های دامپزشکی استان گلستان در همه مزارع مرغ گوشتی، تخم‌گذار و مادر هم‌چنین پرورش بوقلمون، سطح استان حضور داشته و به‌صورت روزانه و مستمر مراقبت ‌های فعال را انجام می‌دهند و اطلاعات دریافتی را آنالیز می‌کنند و در صورت مشاهده بیماری بلافاصله اقدامات قرنطینه ای لازم انجام خواهد گرفت.

مدیرکل دامپزشکی گلستان خاطرنشان کرد: دهیاری‌ها، بهورزها و شوراهای اسلامی روستاهای استان نیز با توجه به حساسیت این موضوع، با دامپزشکی استان همکاری لازم را دارند و سریعاً پس از مشاهده موارد مشکوک آن را گزارش می‌کنند.

محرابی تصریح کرد: بیشترین مراقبت‌های ما در سواحل، تالاب‌ها و آب‌بندان‌های بزرگ استان که پذیرای پرندگان وحشی مهاجر است، انجام می‌شود. اکیپ‌های سیار ما در این مناطق، طرح پایش مستمر را انجام می‌دهند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید