همزمان با روز جهانی فلسفه؛

همایش فلسفه علم کلام برگزار می‌شود

دبیر اجرایی همایش فلسفه علم کلام با اعلام این خبر که در روز پنج شنبه (یکم آذر ماه) همایش فلسفه علم کلام با حضور اساتید برجسته این حوزه برگزار می‌شود گفت: تاکنون سی مقاله با موضوع فلسفه علم کلام به دست ما رسیده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی صنیعی در گفت و گو با ایسنا، با تشریح جزییات همایش فلسفه علم کلام اظهار کرد: همه ساله به مناسبت روز جهانی فلسفه برنامه‌هایی را در خصوص این موضوع داریم و امسال هم طبق معمول هر سال با حضور اساتید این حوزه برنامه‌هایی با موضوع فلسفه برگزار می‌شود. در همایش فلسفه امسال موضوع "فلسفه‌ علم کلام" مورد بحث و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ‌چهل مقاله در راستای فلسفه علم کلام سفارش داده‌ایم و تقریبا از مجموع مقالات سفارش شده و سایر مقالاتی که از طریق فراخوان‌ها به دست ما رسیده است تاکنون در مجموع سی مقاله ارسال شده است و این سی مقاله نهایی شده و در حال تدوین است. برای برگزاری همایش فلسفه کلام پیش نشست‌هایی نیز برگزار کرده‌ایم؛ یکی از این نشست‌ها در مجمع عالی حکمت در اوایل سال ۹۷ برگزار شد.

دبیر اجرایی همایش فلسفه علم کلام با تاکید بر این موضوع که این همایش در روز اول آذرماه برگزار می‌شود گفت:‌ روز یکشنبه (۲۷ آبان ماه) پیش نشست علم کلام با موضوع" آسیب‌ها و بایسته‌ها" در انجمن علم کلام با حضور ارائه دهندگان این موضوع حج الاسلام جبرئیلی و محمد تقی سبحانی بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. همچنین در  روز سه‌شنبه (۲۹ آبان ماه) پیش نشست دوم تحت عنوان "روش شناسی علم کلام" ، با حضور حج الاسلام خسرو پناه و برنج کار در مرکز تخصصی علم کلام برگزار می‌شود.

صنیعی ادامه داد: همایش فلسفه علم کلام در روز پنج شنبه یکم آذرماه با حضور آیت‌الله علی اکبر رشاد و آیت‌الله ربانی گلپایگانی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی دفتر قم برگزار می‌شود. پس از ارائه سخنرانی چند مقاله که به همایش رسیده است مورد بحث و ارزیابی قرار می‌گیرد. با توجه به این که علم فلسفه یک علم تخصصی است اما ما فراخوان عمومی داده‌ایم و با اساتیدی همچون آیت‌الله فیاض، آیت‌الله استادی، آیت‌الله ربانی گلپایگانی گفت‌وگوهایی داشته‌ایم که این گفت‌وگوها در روز همایش به صورت جزو و کتابچه در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد تا همگان راحت‌تر بتوانند با مبانی فلسفه آشنا شوند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید