جزئیات عملیات شب گذشته اسرائیل در غزه/ حماس: درحال بررسی نحوه پاسخ هستیم

جنبش حماس اعلام کرد که عملیات شب گذشته اسرائیل در نوار غزه که به شهادت هفت تن از جمله یکی از فرماندهان حماس انجامید، یک نقطه بسیار خطرناک است.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، جنبش حماس اعلام کرد که عملیات ترور نورالدین برکه، یکی از رهبران نظامی این گروه به عنوان یک تحول بسیار خطرناک است و گروه‌های مقاومت فلسطینی در حال بررسی تمام گزینه‌ها برای پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی هستند.
در همین راستا، حماد الرقب، سخنگوی جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه العالم گفت: این عملیات ترور به مثابه خیانت اسرائیل به توافق‌های آتش‌ بسی است که طی دوره اخیر با نظارت مصر و همچنین سازمان ملل صورت گرفت.

الرقب در ادامه افزود: این عملیات منجر به ترور یکی از رهبران گردان قسام و شش تن از مجاهدین شد و جنبش حماس به این موضوع به عنوان نقطه‌ای بسیار خطرناک نگاه می‌کند و  امکان ندارد از این جنایت چشم‌پوشی کند و آن را نادیده بگیرد.

وی همچنین تصریح کرد: مقاومت فلسطین نشست‌های پیاپی‌ای را جهت اتخاذ روش لازم برای برخورد و تعامل با این تجاوز صهیونیستی علیه نوار غزه آغاز کرده است.

در همین راستا، گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات ورود نیروهای اسرائیلی که عصر یکشنبه انجام شد هدف ویژه‌اش ترور "برکه" نبود، بلکه به دنبال اجرای طرح‌ خصمانه بزرگی برای برهم زدن معادلات بود.

در این بیانیه همچنین آمده است: نیروهای ویژه‌ اسرائیلی با یک خودروی غیرنظامی وارد مناطق شرقی خان یونس شدند و یکی از نیروی امنیتی وابسته به گردان‌های قسام آن‌ها را شناسایی کرد.

طبق گزارش این بیانیه، نیروهای قسام خودرو اسرائیلی را نگه داشته و آن را بازرسی کردند و در این مکان هم نورالدین برکه برای اطلاع از این رخداد حضور یافت. پس از اینکه این نیروهای اسرائیلی شناسایی شدند، نیروهای ما با آن‌ها درگیر شدند که این درگیری‌ها به شهادت نورالدین برکه و ماجد القرا انجامید و نفوذی‌های اسرائیلی بعد از آن که عملیاتشان ناکام ماند به دنبال فرار برآمد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: انواع مختلف هواپیما و بالگردهای اسرائیلی برای پشتیبانی از عقب‌نشینی این افراد مداخله کرده و ده‌ها حمله هوایی انجام دادند.

در این بیانیه همچنین آمده است: یک بالگرد نظامی در نزدیکی دیوار مرزی فرود آمد و چند بالگرد دیگر دست به حملات گسترده‌ای زدند تا به خروج نیروی اسرائیلی کمک کنند.

طبق گزارش گردان‌های قسام، نیروهای مقاومت از مسافت نزدیک بالگرد اسرائیلی را هدف قرار دادند و در همین حال جنگنده‌های اسرائیلی نیز خودروی نیروی‌های نفوذی اسرائیل را که پس از فرار آنها به جا مانده بود، بمباران کردند تا آثار این جرم را از بین ببرند و بر شکست بزرگ این نیرو و عاملان آن سرپوش بگذارند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید