بازدید دانشجویان دانشگاه خوارزمی از انستیتو پاستور

از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز و با همکاری انجمن علمی دانشجویی گروه زیست شناسی دانشگاه خوارزمی، دانشجویان این دانشگاه در قالب طرح ملی «ایران مرز پرگهر» از مجتمع تولید فرآورده‌های دارویی نوترکیب انستیتو پاستور ایران بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، چهارمین بازدید از سلسله بازدیدهای طرح ملی «ایران مرز پرگهر» با دیدار از مجتمع تولید فرآورده‌های دارویی نوترکیب «انستیتو پاستور ایران» برگزار شد.

در این مجتمع که بزرگترین مجتمع تولید داروهای نوترکیب در جنوب غربی و غرب آسیاست، واکسن هپاتیت ب، آلفا اینترفرون، استرپتوکیناز و اریتروپویتین تولید می‌شود.

در این بازدید که قریب به ۲۰ دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌های زیست شناسی و بیوتکنولوژی دانشگاه خوارزمی حضور داشتند، با همراهی کارشناسان آزمایشگاه‌ها بخش کنترل کیفیت و بخش تولید واکسن هپاتیت بی تشریح و مورد بازدید قرار گرفت.

انستیتو پاستور ایران موسسه‌ای تحقیقاتی تولیدی و آموزشی است که با هدف تامین بهداشت و سلامت جامعه در سال ۱۲۹۹ تاسیس شد.   

این مجتمع برای اینکه به شکلی که هم اکنون وجود دارد برسد در دو مرحله افتتاح شده است. افتتاح اول مجتمع در سال ۱۳۶۷ توسط رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت اله خامنه‌ای(رئیس جمهور وقت) افتتاح شد و در سال ۱۳۸۵ افتتاح دوم مجتمع که مربوط به افتتاح پروژه محصولات نوترکیب بود توسط ریاست جمهور وقت، دکتر احمدی نژاد به وقوع پیوست.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید