وزنه برداری , تیم ملی , مشهد " />

تیم ملی وزنه برداری در مشهد مورد استقبال قرار گرفت

  • تاریخ انتشار : 1397/8/20 ساعت : 17:06 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سایر
مشهد - ایرنا - تیم ملی وزنه برداری کشور روز یکشنبه در بازگشت از مسابقات وزنه برداری ترکمنستان در مشهد مورد استقبال رئیس فدراسیون وزنه برداری و مسئولان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی قرار گرفت.
رئیس فدراسیون وزنه برداری در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: وزنه برداری ایران جزو قدرتهای برتر این رشته در جهان است و کشورهای مختلف از جمله کلمبیا و ترکمنستان خواهان برگزاری اردوی مشترک با وزنه برداران ایران هستند که این اردو تا 2 هفته آینده با وزنه برداران کلمبیا در ایران برگزار خواهد شد.
علی مرادی با بیان اینکه نتیجه قابل قبول وزنه برداران در مسابقات جهانی ترکمنستان به خاطر اعتماد به جوانان است افزود: جوانان تیم ملی به خوبی خود را در جهان معرفی کردند.
وی اظهار داشت: حضور در مسابقات آسیایی و جهانی کار بسیار سختی است که وزنه برداران از این شرایط سخت با پیروزی و موفقیت عبور کردند.
وی گفت: مربیان و کادر فنی تیم ملی وزنه برداری هم در این مسابقات هم در طراحی تمرینات و هم در پشت صحنه و انتخاب وزنه ها بسیار خوب عمل کردند و این موضوع نشانگر سطح بالای دانش مربیان ماست که می توانیم این دانش را در اختیار دیگر کشورها قرار دهیم و برای آنها مربی اعزام کنیم.

* کشورهای شرکت کننده در مسابقات قوی بودند
مربی تیم ملی وزنه برداری هم گفت: در مسابقات پارسال وزنه برداری جهانی 9 کشور به دلایل مختلف غایب بودند و امسال همه آنها با قدرت تمام شرکت کردند.
اکبر خورشیدی افزود: به خاطر حضور در مسابقات آسیایی و اعلام نشدن به موقع اسامی تیم به فدراسیون جهانی با 2 وزن کمتر در مسابقات ترکمنستان شرکت کردیم.
وی اظهار داشت: از هشت نفر شرکت کننده تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی ترکمنستان پنج نفر برای نخستین بار پیراهن تیم ملی بر تن کردند و از تیم پارسال که قهرمان جهان شد، علی هاشمی و سهراب مرادی در مسابقات امسال حضور داشتند.
وی گفت: تا المپیک 2020 ورزشکاران باید دست کم در پنج مسابقه مهم شرکت کنند تا تستهای مربوط به دوپینگ هم از آنها گرفته شود و با توجه به شرایط در حال حاضر فدراسیون 2 سهمیه برای ایران در نظر گرفته است.

* نظر وزنه برداران در خصوص مسابقات
سهراب مرادی دارنده مدال طلای یک ضرب و 2 ضرب دسته 96 کیلو گرم مسابقات جهانی نیز گفت: سطح مسابقات بسیار بالا و گزینشی المپیک بود که همه با قدرت شرکت کرده بودند و با دعای خیر مردم توانستیم دست پر برگردیم.
رضا بیرانوند وزنه بردار دسته 102 کیلو گرم نیز اظهار داشت: امسال برای نخستین بار در مسابقات بزرگسالان شرکت کردم و توانستم در این مسابقات روی سکو بروم و تیم ما هم امتیازات بسیار خوبی به دست آورد.
علی هاشمی دارنده مدال طلا نیز گفت: 700 ورزشکار در مسابقات ترکمنستان شرکت کردند و یکی از بالاترین و مهمترین مسابقات با حضور رقیبانی قدرتمند بود.
وی افزود: با دعای خیر مردم و کمک خدا توانستیم وزنه های خود را با موفقیت بالای سر ببریم.
تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان ایران شامل حسین سلطانی، عارف خاکی، سهراب مرادی، امیر حقوقی، علی هاشمی، رضا بیرانوند، محمدرضا براری و علی داودی و با 2 سهمیه کمتر از دهم تا نوزدهم آبان در رقابتهای جهانی عشق آباد ترکمنستان شرکت کرد و بعد از تیم های چین و بلاروس به مقام سوم دست یافت.
اعضای این تیم که در بازگشت از مسابقات از راه زمینی وارد مشهد شد، امشب عازم تهران می شود.
7507 / 6053

نظر خود را ثبت کنید