مبیناعلی‌نسب: خوشحالم دو استاد بزرگ مطرح جهان را شکست دادم

دختر شطرنج‌باز ایرانی که در رقابت‌های قهرمانی بانوان جهان با صعود به دور سوم تاریخ ساز و شگفتی ساز شده بود، خوشحال است که توانسته دو استاد بزرگ مطرح را شکست دهد.

مبینا علی نسب شطرنج باز تاریخ ساز ایران در رقابت‌های قهرمانی بانوان جهان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: خیلی خوشحالم که توانستم دو استاد بزرگ مطرح (الیزابت پتز آلمانی و مونیکو سوکو لهستانی) را شکست دهم و اولین ایرانی باشم که به مرحله سوم این مسابقات می رسم.

دختر شطرنج باز ایران که با صعودش به دور سوم رقابت‌های قهرمانی جهان شگفتی ساز شده بود گفت: با توجه به اینکه حریف دور اولم بازیکن مطرحی بود و در مسابقات قبلی هم فوق‌العاده ظاهر شده بود، شانس صعودم را از مرحله اول ٥٠ - ٥٠ می‌دانستم اما خدارا شکر توانستم او را شکست دهم و به دور بعد راه یابم.

علی نسب در مورد حریف دور سوم مسابقات قهرمانی بانوان جهان نیز خاطرنشان کرد: در مرحله سوم هم با ماریا موزیچوک قهرمان سابق بانوان جهان (٢٠١٥،١٦) که اوکراینی است بازی داشت. او در رنکینگ فدراسیون جهانی در رده پنجم قرار دارد.

وی افزود: دور اول با مهره سفید برتری خیلی زیادی داشتم اما متاسفانه نتوانستم برتری خود را به برد تبدیل کنم و بازی مساوی شد. در دور دوم هم با مهره سیاه وارد تدارک حریفم شدم و از شروع بازی وضعیت بدی داشتم. متاسفانه با نتیجه ۱.۵ بر ۰.۵ مقابل او شکست خوردم و حذف شدم.

به گزارش ایسنا، مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان جهان ۲۰۱۸ از ۱۱ آبان ماه تا ۲ آذر در شهر خانتی مانسیسک روسیه در حال برگزاری است. ۶۴ شطرنج‌باز از کشورهای جهان در این رقابت‌ها شرکت کردند. این مسابقات به صورت تک حذفی بود. علی نسب تنها نماینده ایران در این مسابقات بود که برای اولین بار در تاریخ شطرنج ایران به دور دوم این مسابقات رسید. او همچنین توانست با شکست استاد بزرگ لهستانی در دور دوم به دور سوم صعود کند. جایزه حضور در دور سوم این رقابت ها ۸ هزار دلار بود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید