پروژه راهسازی , محور بجنورد , جنگل گلستان , خراسان شمالی " />

800 میلیارد ریال برای محور بجنورد-جنگل گلستان درخواست شد

بجنورد-ایرنا- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای شتاب بخشیدن به اجرای طرح راهسازی بجنورد- جنگل گلستان، تامین و اختصاص 800 میلیارد ریال اعتبار از ردیف متفرقه درخواست شده است.
علی قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای پروژه راهسازی بجنورد- جنگل گلستان در بودجه امسال، 510 میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد اما تلاش داریم تا با اختصاص مبلغ بیشتری اعتبار از ردیف های متفرقه، بهره برداری از آن سرعت گیرد.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دو سال گذشته 52 کیلومتر از این مسیر 143 کیلومتری آسفالت شده و اکنون بیش از 67 کیلومتر به صورت چهار خطه زیر بار ترافیک است.
وی درباره تخصیص بیش از یکهزار و 600 میلیارد ریال اعتبار برای پروژ راهسازی بجنورد-جنگل گلستان گفت: این رقم تخصیص پیدا کرده و برای این محور هزینه شده است.
قربانی تصریح کرد: محور بجنورد-جنگل گلستان بخشی از پروژه راهسازی محور بهشهر- گرگان –بجنورد- قوچان است و این اعتبار برای کل این مسیر هزینه شده است.
وی گفت: البته درخواست ما این بود که این رقم برای پروژه راهسازی مزبور در محدوده خراسان شمالی هزینه شود اما با توجه به سیاست وزارت راه و شهرسازی در استان گلستان هم هزینه شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: اعتبار مزبور برای کد پروژه راهسازی محور بهشهر- گرگان –بجنورد- قوچان اختصاص داده شده و هزینه شده است.
تاکنون حدود 68 کیلومتر از مسیر 143 کیلومتری غرب خراسان شمالی بین بجنورد- جنگل گلستان دوبانده شده و اجرای مابقی طرح توسط پیمانکاران در حال پیگیری است.
طرح دوبانده کردن مسیر بجنورد- جنگل گلستان تا کنون به علت مشکلات اعتباری به کندی پیش رفته است.
خراسان شمالی در میان دو قطب سیاحتی و زیارتی کشور قرار گرفته و سالانه میلیون ها مسافر از مسیر بجنورد- جنگل گلستان گذر می کنند.
7185/ 6042

نظر خود را ثبت کنید