هشت سال دفاع مقدس شناسنامه ما است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: دشمنان می‌گویند که ملت‌های پیشرفته با خاطره‌های جنگ خاطر مردم خود را مکدر نمی‌کنند در حالی‌که ما ملت خودمان را از این بحث ناراحت می‌کنیم که این حرف از اساس باطل است.

به گزارش ایسنا،‌ آیت‌الله سید حسن عاملی در درس اخلاق دانشگاهیان در دانشگاه محقق اردبیلی  بیان کرد: باید عرض ادب کرد خدمت شهدایی که کنار سفره عزت و شرف آنها نشسته‌ایم و با تمام وجود از این کشور دفاع کردند.هشت سال دفاع مقدس شناسنامه ماست، ما به سفر معنوی احتیاج داریم تا نسل جدید در آن سفر با حماسه‌ها و رشادت‌ها و درایت‌ها و تدبیرهای شهدا آشنا شوند.

وی با بیان اینکه شهدای ما بزرگترین الگو برای اعتلای کشور هستند، افزود: بنای شهدا در واقع بنای یادبود حماسه‌ها و ایثار و فداکاری‌هاست در روزگار امروز ما به این ثروت احتیاج داریم. شبهه دشمنان این است که ملت‌های بزرگ سعی می‌کنند آثار جنگ را از بین ببرند ولی کشور ما آثار جنگ را احیا می‌کند، آنها می‌گویند که ملت‌های پیشرفته با خاطره‌های جنگ خاطر مردم خود را مکدر نمی‌کنند در حالی‌که ما ملت خودمان را از این بحث ناراحت می‌کنیم که این حرف از اساس باطل است.

عاملی افزود: در کشور روسیه موزه جنگ روسیه بزرگترین موزه جنگ دنیا قرار دارد و تمام آثار جنگ را حفظ کرده‌اند حتی آن میزی که در تهران روی آن میز سران روسیه و انگلیس و آمریکا نشستند و تصمیم گرفتند که جنگ تمام شود به عنوان بزرگترین اثر جنگی در موزه جنگ روسیه نگهداری می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی اردبیل با بیان اینکه دولت روسیه هزینه زیادی برای ساخت موزه جنگ صرف کرده است ادامه داد: نتیجه ساخت موزه جنگ آن است که از سراسر دنیا برای بازدید این موزه و شاهکارهای معماری و هنری و صحنه‌های تلفیق شده از صوت و تصویر و مجسمه می‌آیند و نشانه‌های مقاومت یک کشور را در آنجا می‌بینند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید