در بازه زمانی سال 92 تا 96 محقق شد؛

درآمد 11 میلیاردی شرکت‌های فناور کردستان

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان گفت: میزان درآمد شرکت‌های فناور استان از سال ۹۲ تا سال ۹۶ بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایسنا، خالد سعیدی در بازدید معاون علمی رئیس جمهور از پارک علم و فناوری استان کردستان اظهار کرد: سال ۹۲ پارک علم و فناوری استان شروع به کار کرده است و توانستیم در تیرماه سال گذشته هم ساختمان آن را افتتاح کنیم. 

وی افزود: در حال حاضر ۹۲ واحد فناور در استان وجود دارد که برای ۸۱۳ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است. 

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان عنوان کرد: سال گذشته تعداد واحدهای فناور ما بیشتر بود اما در سال جاری تعدادی از واحدهای غیرفعال را منحل کردیم. 

وی ادامه داد: میزان درآمد شرکت‌های فناور استان از سال ۹۲ تا سال ۹۶ بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان بوده و ۲۴۰ هزار دلار هم صادرات داشته‌اند . 

سعیدی اعلام کرد: هم اکنون ۱۷ شرکت دانش‌بنیان، دو مرکز رشد، سه کانون شکوفایی و خلاقیت، یک مرکز نوآوری و صندوق پژوهش و فناوری هم در استان فعال هستند. 

وی ادامه داد: عملیات احداث سایت جامع پارک علم و فناوری استان کردستان در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار آغاز شده است. 

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان جذب کسب و کارهای جدید، توسعه کسب و کارهای مستقر و راه‌اندازی شرکت‌های جدید از جمله اقدامات در دستور کار ماست. 

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کردستان متاسفانه یک استان صنعتی نیست، تصریح کرد: البته این مسئله را می‌توان به عنوان یک مزیت در نظر گرفت چون زمینه ظهور صنایع خلاق و تمرکز بر اقتصادهای مبتنی بر نوآوری و خلاقیت را فراهم خواهد کرد . 

سعیدی نبود سرمایه‌گذار بخش خصوصی را از جمله موانع و مشکلات پارک علم و فناوری استان دانست و گفت: مهم‌ترین پتانسیل ما نیروی انسانی است اما متاسفانه از لحاظ مالی ضعیف هستند و باید به آنها کمک شود. 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید