مدیریت زباله‌های جامد و کاهش خشونت‌های شهری

محققان اظهار کردند: میزان تولید زباله در سراسر جهان در حال افزایش و تنها راه برای کنترل آنها، مدیریت است. مدیریت زباله‌های شهری در موارد بسیاری نقش دارد از جمله تغییرات اقلیمی از طریق تولید گاز متان و حتی ترویج خشونت‌های شهری.

به گزارش ایسنا به نقل از نیوز، شهرهای جهان، ۱.۳  میلیارد تن زباله جامد در سال ۲۰۱۲، تولید کرده‌اند. انتظار می‌رود که تولید زباله شهری تا سال ۲۰۲۵ به ۲.۲ میلیارد تن افزایش یابد و با رشد سریع جمعیت و شهرنشینی باز هم افزایش می‌یابد.

کارشناسان اظهار کردند: افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند نسبت به افراد ساکن در کشورهای توسعه یافته به شدت تحت تاثیر ضایعات رها شده قرار می‌گیرند.

در کشورهایی با درآمد پایین‌تر و متوسط، اغلب مشکلات تخلیه زباله دیده می‌شود و یا زباله‌ها به صورت آشکار سوزانده می‌شوند. این اقدامات، سلامتی و ایمنی افراد را به خطر می‌اندازد و عواقب زیست‌محیطی برای جامعه دارد.

مدیریت زباله‌ها برای ساختن شهری پایدار و قابل سکونت ضروری است اما برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه و شهرهای بزرگ یک چالش بزرگ محسوب می‌شود.

اجرای این خدمات شهری ضروری، نیاز به سیستم‌های یکپارچه‌ای دارد که کارآمد و پایدار باشند و از نظر اجتماعی پشتیبانی شوند.از این رو باید به مدیریت زباله توجه کرد که می‌تواند شامل جمع‌آوری، حمل و نقل، دفع و بازیافت آنها باشد.

مشارکت شهروندان با تغییر رفتار، کلیدی برای مدیریت سیستم زباله است. باید در افراد انگیزه ایجاد شود تا ضایعات کاهش پیدا کند، منابع زباله جداسازی و از آنها مجدد استفاده شود.

در بسیاری از کشورها، فعالیت‌های مرتبط با بازیافت زباله منجر به ایجاد شغل شده است

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید