با همکاری شهرداریها صورت گرفت

آغاز طرح یکپارچه دریافت سند حمل بار شهری برای ناوگان باری بالای ۱۰ تن

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیرکشور از آغاز اجرای طرح یکپارچه «دریافت سند حمل بار شهری (باربرگ)» برای ناوگان باری بالای۱۰تن در سراسر کشور با همکاری شهرداریها خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد با بیان خبر فوق گفت: پس از اجرای طرح ملی ساماندهی فعالین حمل ونقل عمومی نفت گاز سوز درون شهری و تخصیص سهمیه سوخت از بهمن ماه ۱۳۹۵ با همکاری وزارت نفت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت راه و شهرسازی و دستیابی به اهداف مدنظر، زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای اجرای طرح یکپارچه دریافت سند حمل بار شهری و حومه‌ای (باربرگ)، آماده بهره برداری و سامانه مربوطه از۲۰ آبان ماه امسال راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: این طرح بر اساس مطالعات انجام شده بر روی تجربیات موفق سایر کشورهای دنیا و ارائه راهکارهای بومی مطابق با شرایط کشور تدوین و به مرحله بهره برداری رسیده است.

جمالی نژاد در ادامه اظهار کرد: در این راستا از ۲۰ آبان، تمامی رانندگان خودروهای عمومی نفت گاز سوز فعال در سراسر شهرهای کشور با ظرفیت بالای۱۰ تن، موظفند از طریق "تلفن همراه خود" یا "درگاه اینترنت" و بدون نیاز به مراجعه حضوری، به‌ازای هر حمل بار در سطح شهر، اقدام به دریافت باربرگ کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیرکشور افزود: همچنین مطابق هماهنگی انجام گرفته با وزارت نفت، مقرر شده است تا از ابتدای آذرماه، سهمیه پایه سوخت این خودروها به صورت گام به گام کاهش و منطبق بر عملکرد و بر اساس باربرگ تخصیص یابد.

جمالی نژاد اضافه کرد: این طرح که با همکاری شهرداری های کشور در حال اجراست می تواند ابزارهای لازم را برای کاهش جدی ترافیک، آلودگی هوا و مدیریت حمل ونقل بار شهری در اختیار مدیران شهری قرار دهد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، باربرگ به عنوان سند حمل بار شهری، برای اولین بار در کشور و هم‌گام با کشورهای تراز اول جهان در حوزه حمل ونقل، بر اساس قانون تجارت الکترونیک، به صورت الکترونیکی طراحی شده و به عنوان سندی معتبر، امکان مدیریت یکپارچه و برخط جابه جایی بار در سطح شهرهای کشور را فراهم می‌کند.همچنین باربرگ به عنوان ابزاری هوشمند، ساز و کار لازم را برای تخصیص هوشمند، هدفمند و سیستمی یارانه های دولتی مانند سوخت، لاستیک، بیمه، تسهیلات نوسازی ناوگان و ... ایجاد می کند و فعالان بخش حمل ونقل بار درون شهری در سراسر کشور می‌توانند برای دریافت نرم‌افزار مربوطه به سامانه باربرگ به نشانی www.BaarBarg.ir مراجعه کرده و به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۷۵۴۹۲۰۰۰ــ۰۲۱ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید