نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی:

طرح بومی‌گزینی ظلم به فرزندانمان است

  • تاریخ انتشار : 1397/8/22 ساعت : 23:54 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: با کاربردی نبودن رشته‌های دانشگاه کردستان و بومی‌گزینی دانشجویان، به فرزندانمان ظلم شده است.

به گزارش ایسنا، محسن بیگلری در پنجمین جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد، با اشاره به معایب بومی گزینی اظهار کرد: رشته‌های دانشگاه کردستان کاربردی نیستند و دانشجویانمان نمی‌توانند برای ادامه تحصیل به دلایل متعدد به شهرهای دیگر برود و در بحث بومی‌گزینی به فرزندانمان ظلم شده است.

وی افزود: بیش از ۴۰ درصد از مدارس استان کردستان تخریبی است و در این مورد وضع وخیمی داریم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه کردستان به عنوان قطب علمی استان افت کرده است، تصریح کرد: اعداد و ارقام نشان می دهد که دانشگاه کردستان افت کرده است و اگر قرار بود تغییری در بحث علمی استان به وجود بیاید باید به دانشکده‌های سقز و قروه نیز توجه شود.

وی عنوان کرد: اتفاقات اخیر در دانشگاه آزاد موجب انواع افسردگی دانشجویانی شده که تا دیروز در سرکلاس‌های پزشکی بوده‌اند و اکنون به آنها گفته شده در ماه آینده دوباره باید انتخاب رشته را انجام بدهید.

بیگلری ادامه داد: در پارک علم و فناوری سنندج اتفاق خاصی نیفتاده است و مدتی است پارک علم و فناوری سقز نیز جمع شده است.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت استفاده از نخبگان یادآور شد: نخبگان کردستان یا دچار ناامیدی می‌شوند یا به ناچار از کشور خارج می‌شوند و شاهد بوده‌ایم که این افراد در کشورهای خارجی عضو هیت علمی دانشگاه‌ها شده‌اند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید