افتتاح مرکز درمان ناباروری ایلام به کمک جهاد دانشگاهی در آینده‌ی نزدیک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افتتاح مرکز درمان ناباروری استان در بیمارستان طالقانی و تجهیز آن با کمک جهاد دانشگاهی در آینده‌ی نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر «کریم همتی» در سومین جشنواره ترویج زایمان طبیعی، اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمدن فرهنگسازی در ترویج زایمان طبیعی و کاهش گرایش مادران باردار به سزارین هستیم و در این راستا رسانه‌ها و فضای مجازی می‌توانند به بهترین وجه نقش‌افرینی کنند.

وی با تشریح مزایای زایمان طبیعی، گفت: در زایمان طبیعی جنین به حداکثر تکامل خود می‌رسد و مشکلات تنفسی نوزاد بسیار کمتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به اشاره به کاهش 4 درصدی سزارین در استان، تصریح کرد: امروز تقریباً 50 درصد زایمان‌ها به صورت طبیعی و 50 درصد دیگر از روش سزارین انجام می‌گیرد و خوشبختانه امروز بیمارستان‌ها مجهز و به‌روز و پرسنل آموزش‌دیده هستند.

همتی از افتتاح مرکز درمان ناباروری استان ایلام در بیمارستان طالقانی و تجهیز آن با کمک جهاد دانشگاهی در آینده‌ی نزدیک خبر داد و تصریح کرد: امیداوریم این مرکز بتواند به حل مشکل زوجین نابارور کمک کند.

وی از حضور موسسه مرهم از 30 آبان تا 4 آذر در ایلام خبر داد و گفت : تاکنون نزدیک 400  نفر دارای شکاف لب و کام، ناهنجاری‌های بدو تولد، جمجمه، سر و صورت برای مراجعه به پزشکان موسسه ثبت‌نام کرده‌اند و کار درمان آنان به صورت رایگان انجام خواهد گرفت.

دکتر «آناهیتا جلیلیان» متخصص زنان نیز در این مراسم با تشریح مزایای زایمان طبیعی گفت: خوشایندسازی زایشگاه و روند زایمان را وظیفه خود می‌دانیم و سعی خواهیم کرد که مادران را به این باور برسانیم که به سمت زایمان طبیعی گرایش پیدا کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سیدمحمدباقر هاشمی» نیز در این نشست با اشاره به آیات و احادیث درباره اهمیت جایگاه مادر و سختی‌های مادر شدن، اظهار کرد: اگر مادران باورمند جامعه‌ی ما با کلام وحی و احادیث بیشتر مانوس شوند، شیرینی مادر شدن را بهتر و بیشتر درک خواهند کرد.

وی بر فرهنگسازی در ترویج زایمان طبیعی برای همه‌ی اقشار جامعه تاکید کرد و گفت: نقطه‌ی مطلوب در این حوزه این است که طبقات برخوردار نیز به سمت زایمان طبیعی گرایش پیدا کنند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید