اطلاع رسانی تبلیغی

برگریزان پاییز در استانبول

میان‌دار دو پهنه آبی مبسوط، بزرگترین شهر ترکیه است که طرفداران زیادی میان گردشگران تور ترکیه پیدا کرده است. استانبول در همۀ فصول زیبایی‌های منحصر به‌فرد خودش را دارد، اما پاییز ملون، قلم ظریفش را رنگین‌تر به تن طبیعت این شهر می‌زند و به جذابیت این شهرِ باستانی بسیار می‌افزاید. به‌همین دلیل است که میان شهرهای زیبای ترکیه، تور استانبول با استقبال ویژه‌ای روبه‌رو می‌شود.

 استانبول بنابر موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، دارای آب‌وهوایی مدیترانه‌ای، مرطوب و نیمه‌گرمسیری است و باعث شده بارندگی در تمام نقاط سال خاک این شهر را سیراب کند، اما شدت آن در فصول مختلف متفاوت است. دلپذیرترین هوای استانبول در پاییز رقم می‌خورد. تعادل رطوبت و حرارت، هوایی مطبوع و مناسب گشت‌وگذار است که سپتامبر تا اکتبر را رقم زده است. وقتی خزان قدم به این شهر می‌گذارد دمای ملایم 16 درجه سانتی‌گرادی را به همراه می‌آورد، و ابرهای پنبه‌ای، نم‌بارانی را به سطح شهر می‌پاشد. در نوامبر میزان رطوبت هوا سیر صعودی و میزان دما سیری نزولی پیش می‌گیرد. ساعات آغازین روز هوایی مه‌آلود و رویایی را برایتان به ارمغان می‌آورد و بارش نم‌نم باران در طول روز درخشش رنگ‌های پاییزی را آشکارتر می‌نمایاند. اگر اهل پیاده‌روی زیر باران باشید، مناظر زیبای این شهر و چشم‌انداز باغات و پارک‌های انبوه از درختان رفیع، فرصت مناسبی برای استفاده از این فصل زیباست.

در نزدیکی کاخ توپکاپی پارکی با نام "گلخانه" درختانی با شاخه‌ساران مجعد در بر دارد که نسیم پاییزی هر از گاهی موجی میانشان می‌اندازد. نمِ باران جلوۀ چشم‌نوازی به برگ‌های هزاررنگ درختان می‌زند که عاشق‌ترتان خواهد کرد. بر فراز تپه‌ای مرتفع کافه‌ای چوبین بنا شده که نمای دلفریبی از این پارک را به‌نمایش گذاشته است. طعم قهوۀ ترک با چنین منظرۀ چشم‌نوازی پیش‌رویتان لذت غیرقابل اغماضی دارد.


با شروع مدارس و کلاس‌های دانشگاهی، تب‌وتاب سفر نیز تا حدودی می‌خوابد. به‌همین خاطر تورهای خارجی و تورهای داخلی در همۀ نقاط روزهای خلوتی را می‌گذراند و فرصت مناسبی برای گشت‌وگذار در جاذبه‌های خلوت و با قیمت مناسب را ایجاد کرده است. استانبول نیز از این جرگه جدا نمانده و در نیمۀ دوم سال خیابان‌های خلوت و مراکز خرید استانبول موج‌های آرام‌تری به نسبتِ زورهای آفتابی و بلند پاییزی را تجربه‌ می‌کند. در عوض در فصل پاییز، تور لحظه‌ آخری استانبول و تور‌ ارزان استانبول از تلاطم خاصی برخوردار است. در شهری که تعداد گردشگران خارجی بر جمعیت بومی غلبه می‌کند، دیدن خیابان‌های خلوت و مکان های دیدنی استانبول خالی از جمعیت پرازدحام لطفی‌ست که امکان تفریح بیشتر را فراهم می‌آورد. همزمان با کاهش تعداد توریست در سطح شهر، قیمت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند؛ از نرخ اقامت و حمل‌ونقل گرفته تا مبالغ کالاهای مختلف در مراکز خرید استانبول. در پاییز با آرامش بیشتری می‌توانید از موزه‌های پربازدید شهر دیدن کنید و میان ادوار مختلف تاریخ به تفریح و تفحص بپردازید. در نیمۀ دوم سال جاذبه‌های طبیعی و تفریحی استانبول از آرامش و سکوت خاصی نسبت به نیمۀ اول سال برخوردار است.


یکی از تفریحات خاص استانبول که در پاییز لذتی مضاعف دارد، تاختن میان موج‌های مواج دریاهای این شهر است که شهر را به محاصرۀ خود درآورده‌اند. در مرکز تلاقی‌شان در تنگۀ بسفر به شهر چشم‌اندازی زیبایی بخشیده‌اند، خورشید نیز به هنگام وداع، با درخشش و سایۀ سرخش به شکوه آن می‌افزاید. در صورت مساعدت هوا، تور کشتی رونق می‌گیرد اما در پاییز با همراهی پرندگان مهاجر رقصان در آسمان مدیترانه‌ای و پهنة آبی پرتلاطم دریاها آن زیبایی دوچندانی دارد. تماشای مناظر زیبای ساحلی از زاویۀ دریا، از درون کشتی‌ها لذت غیر قابل وصفی دارد. موج‌های پرتعدادی که شتابان خود را به آغوش سال می‌رسانند و در بالین صخره‌ها و شن‌های نقره‌ای می‌آرامند از این زاویه به‌نیکی پیداست.


آژانس مسافرتی مانلی پرواز، نقشی از اعتماد، سفری بی‌تردید را برایتان آرزومند است . سفرتان سبز!


نظر خود را ثبت کنید