استاندار ایلام:

سازمان برنامه و بودجه بازپرداخت تسهیلات 50 درصد یارانه سهم مناطق مرزی را تنظیم کند

  • تاریخ انتشار : 1397/8/23 ساعت : 15:34 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
استاندار ایلام در هشتمین جلسه مشترک شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور گفت: استان ایلام در شش ماهه نخست امسال مقام اول اشتغال فراگیر کشور و مقام پنجم اشتغال روستایی کشور را کسب کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، « قاسم سلیمانی دشتکی» در هشتمین جلسه مشترک شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور به ریاست دکتر «رحمانی فضلی» وزیر کشور، از سازمان برنامه و بودجه کشور خواست درخصوص بازپرداخت تسهیلات سهم مناطق مرزی ایلام را به صورت ویژه ببیند و اظهار کرد: این سازمان جهت پذیرش بانک‌ها، بازپرداخت تسهیلات 50 درصد یارانه سهم مناطق مرزی را تنظیم کند.

وی در ادامه از سازمان برنامه و بودجه کشور ایجاد مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های استان را خواستار شد و افزود: این سازمان برابر ماده 56 هم‌چنین طبق مصوبه دولت برای واگذاری بزرگراه «مهران - دهلران - اندیمشک» به سرمایه‌گذاران در راستای تشویق سرمایه‌گذاری در استان بازپرداخت‌ها را تضمین کند.

استاندار ایلام به نقش مرز مهران در ابعاد مذهبی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: امروز مرز مهران به سبب کنگره بزرگ اربعین و مراودات اقتصادی مابین ایران و عراق از جایگاه حائز اهمیتی برخوردار است و باید در شرایط فعلی کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سلیمانی افزایش اعتبارات انسداد مرزی در ردیف بودجه 98 را خواستار شد و خاطر نشان کرد: برای استفاده بهتر از ظرفیت مرزها خواهان راه‌اندازی بازارچه‌های چنگوله و چیلات هم‌چنین ایجاد بازارچه هلالی شمالی هستیم و امیدواریم دولت جهت تسریع در مراودات تجاری بین دو کشور ایران و عراق به این مهم توجه جدی داشته باشد.

استاندار ایلام توجه دولتمردان را به مسائل و مشکلات بیکاری و اشتغال جوانان در استان جلب کرد و گفت:علیرغم وجود مشکلات فراون در بحث اشتغال جوانان استان اما تلاش‌های فراوانی در طی شش ماه گذشته انجام شده است بطوری‌که در بحث اشتغال فراگیر رتبه نخست کشور و در بحث اشتغال روستایی مقام پنجم کشور را کسب کرده‌ایم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید