نمایشگاه , قطر , هنرمند ایرانی " />

آثار هنرمند نوجوان ایرانی در نمایشگاه دوحه تحسین شد

دوحه – ایرنا – آثار و توانمندی های هنرمند نوجوان ایرانی در نمایشگاه صنایع دستی سوق واقف دوحه مورد تحسین شرکت کنندگان در نمایشگاه قرار گرفت .
به گزارش چهارشنبه شب ایرنا ، نمایشگاه آثار هنری و توانمندی های ' پرنیان شبانی' نوجوان هنرمند ایرانی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر در مرکز نمایشگاه های سوق واقف دوحه با حضور محمد علی سبحانی سفیر ایران ،روسای نهادهای ایرانی و جمعی از هنرمندان قطری افتتاح شد.
آثار این هنرمند نوجوان ایرانی در زمینه خطاطی ، میناکاری ، نقاشی به علاوه توانمندی های وی در زمینه موسیقی به خصوص تسلط به سازهایی مانند سه تار و تسلط بی نظیر او به زبان انگلیسی تحسین حاضرین را برانگیخت به نحوی که با توضیح هر بخش با تشویق ممتد حاضرین روبرو می شد.
پرنیان در این نمایشگاه قطعاتی از موسیقی ناب ایرانی با سه تار را برای حاضرین اجرا کرد که مورد تشویق حضار قرار گرفت.
رضا شهریور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این نمایشگاه به ایرنا گفت : یکی از اهداف رایزنی فرهنگی کشورمان در قطر شناسایی جوانان و نوجوانان ایرانی هنرمند مقیم و ایجاد شرایطی برای عرضه هنر و توانمندی های آنان است .
وی با تحسین هنرهای پرنیان شبانی که آثار او در این نمایشگاه عرضه شد ، افزود : حضور نوجوانان هنرمند ایرانی در نمایشگاه های تخصصی اعتماد به نفس آنان را بالا می برد و علاقمندان هنر ایرانی را با توانمندهای آنان آشنا خواهد کرد.
شهریور ، حضور هنرمندان ، مسئولین و مقامات سرشناس هنری دوحه در این نمایشگاه را به دلیل اهمیتی دانست که مردم قطر به ویژه هنرمندان این کشور برای هنر ایرانی قائل هستند.
در افتتاح این نمایشگاه خانم ها نادیه المضاحکه رییس اداره مطالعات و بررسی های شهر ک فرهنگی کتارا ، ایمان سعد از هنرمندان سرشناس نقاشی در قطر و فیصل عبدالله مدیر مجموعه هنری سوق واقف، حضور داشتند.
این نمایشگاه یک میهمان ویژه هم داشت . حسن رشید روزنامه نگار برجسته قطری که برای اولین بار در سال 1967 رادیو در این کشور با صدای او راه اندازی شد هم به عنوان میهمان ویژه این نمایشگاه حضور داشت و به شدت تحت تاثیر هنرمندی های این نوجوان ایرانی قرار گرفته بود.
سوق واقف از قدیم الایام یک مرکز تمدنی، فرهنگی و بازرگانی قطر از محسوب می شود. در حاشیه این بازار، فضای فرهنگی و هنری از قدیم وجود داشته و با توجه به توسعه امکانات شهری و اهمیتی که دولت قطر برای مقوله فرهنگ و هنر قائل شد این مرکز در سال های اخیر رونق زیادی پیدا کرده است .
در این مرکز غرفه های زیادی در رشته های مختلف هنری شامل خطاطی، مجسمه سازی ، نقاشی ، هنرهای تجسمی وجود دارد. غیر از این غرفه ها دو گالری ویژه عرضه آثار هنرمندان وجود دارد که امشب یکی از این گالری ها به هنر ایرانی اختصاص یافت.
نمایشگاه هنرمند ایرانی به مدت 10 روز به روی علاقمندان باز خواهد بود.
خاورم**1508

نظر خود را ثبت کنید