مهمترین عناوین خبری , داخلی و خارجی , چهارشنبه پنجشنبه " />

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

  • تاریخ انتشار : 1397/8/24 ساعت : 07:47 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سایر
تهران- ایرنا- پیام رئیس جمهوری در نکوداشت مقام علمی و اخلاقی علامه محمدتقی جعفری، پرداخت 323 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در دولت دوازدهم از سوی بانک مسکن، اعتراف مقام آمریکایی به شکست تحریم های نفتی ایران، تاکید فعالان سیاسی کردستان عراق بر توانمندی ایران برای غلبه بر تحریم های آمریکا و افشای تلاش رژیم صهیونیستی برای کاهش اهمیت تنگه هرمز از سوی روزنامه ایتالیایی مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.
اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری در پیامی در نکوداشت مقام علمی و اخلاقی علامه محمد تقی جعفری با اشاره به دانش، فضیلت و اخلاق این فیلسوف تاکید کرد: نسل معاصر مسلمان و ایرانی این توفیق را داشته که در آشنایی با اندیشه این اندیشمند، تصویری زیبا از اسلام و عالم مسلمان به خاطره ها بسپارد.
* تهران- ایرنا- مدیرعامل بانک مسکن گفت: از زمان استقرار دولت دوازدهم، این بانک در بخش‌های مشارکت‌های مدنی، خرید، جعاله، سهم الشرکه و سایر تسهیلات در مجموع 885 هزار و 509 فقره تسهیلات به ارزش 323 هزار و 259 میلیارد ریال پرداخت کرده است.
* بوشهر- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و سیما با برگزاری میزگردی با حضور موافقان و مخالفان FATF را بررسی کند.
* تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پی آتش سوزی اخیر در ایالت کالیفرنیا با مردم آمریکا و خانواده های مصیبت زده ابراز همدردی کرد.
* کرمان- ایرنا- مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : حرکت خوبی در راستای ایجاد نشاط مطبوعاتی، کیفیت محتوا و رقابت سالم در استان کرمان شکل گرفته که تاثیرگذار بوده است.
* همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: توجه به معیشت و اشتغال مردم با ایجاد فرصت های شغلی جدید از مهمترین اولویت مجموعه استانداری در دوره جدید مدیریت است.
* تهران- ایرنا- یکصد و پنجاه ‌و نهمین شماره خط حزب‌الله با عنوان «نظریه مقاومت را تبلیغ کنید»، منتشر شد.
* بجنورد- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب بجنورد از بازداشت یکی از معاونین اداره آموزش و پرورش شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی به اتهام اختلاس پنج میلیارد ریال خبر داد.
* قم- ایرنا- آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه هرکس با نظام در افتاد، خون شهدا گریبانش را خواهند گرفت، گفت: بیراهه رفته ها باید به خود آمده و بازگردند وگرنه به طور قطع ترد می شوند.
* مشهد- ایرنا- بزرگترین رویداد استارت آپی علوم زمین در کشور چهارشنبه شب طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی در اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق در مشهد آغاز شد.
* تهران- ایرنا- معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیران مسئول رسانه‌ها برای حضور حداکثری در هفدهمین دوره انتخاب نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات دعوت کرد.
* تهران- ایرنا- آمار جدید منتشر شده از سوی مقام های مهاجرتی کانادا حاکی است که شمار بی سابقه ای از شهروندان آمریکایی در سال 2017 خواستار پناهندگی در کانادا شده اند.
* کاشان- ایرنا- معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : بسیاری مسائل از جمله برخی مشکلات اقتصادی جامعه نشان می دهد که در حوزه فرهنگ ریشه دارند.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- رئیس گروه ضدایرانی وزارت خارجه آمریکا اعتراف کرد که واشنگتن برای کنترل قیمت نفت مجبور شد برخی کشورها را از تحریم های نفتی ایران معاف کند.
* اربیل- ایرنا- به رغم گذشت چند روز از اعلام تحریم های یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران، تحلیل این شرایط و نتایج آن در رسانه های کردستان عراق همچنان ادامه داشته و فعالان کرد معتقدند که جمهوری اسلامی با اتکا به ظرفیت ها و توان خود توان غلبه بر این شرایط را دارا است.
* رم- ایرنا- روزنامه ایتالیایی 'لاستمپا' فاش کرد که رژیم صهیونیستی درصدد احداث خط آهن از حیفا به خلیج فارس برای کاهش اهمیت تنگه هرمز است.
* تهران- ایرنا- جنبش انصارالله یمن از دستگیری اعضای یک شبکه جاسوسی وابسته به ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان در استان الحدیده خبر داد.
* تهران- ایرنا- هزاران فلسطینی با تجمع مقابل خانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در باریکه غزه، ضمن حمایت از نیروهای مقاومت، خوشحالی خود را از استعفای اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
* تهران- ایرنا- سناتور آمریکایی که قطعنامه ای برای قطع فروش تسلیحات به بحرین در سنای آمریکا ارائه کرده است، گفت: امروز پنجشنبه برای این قطعنامه رای گیری می شود.
* تهران- ایرنا- یک تحلیلگر گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد که در آینده حوادث غیر قابل پیش بینی برای رژیم صهیونیستی رخ خواهد داد که تل آویو هرگز در بدترین کابوس های خود نیز آنها را تصور نمی کرد.
* تهران- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا و ولیعهد بحرین در تماس تلفنی درباره یمن و نفوذ منطقه ای ایران گفت وگو کردند.
* نیویورک- ایرنا- نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور سوریه از روسیه خواست تا دمشق را به پای میز مذاکره بیاورد و بدون در نظرگرفتن حضور نامشروع پنتاگون در خاک سوریه خواستار خروج ایران از این کشور شد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به توئیت های ترامپ در انتقاد از پیشنهاد وی برای تشکیل ارتش اروپایی مستقل، تاکید کرد که پاریس دست نشانده واشنگتن نیست.
* تهران- ایرنا- پارلمان اروپا با تاکید براینکه تسلیحات اروپایی آتش جنگ در یمن را شدید کرده است، خواستار بررسی بیشتر فروش سلاح به ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی شد.
* تهران- ایرنا- پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن دو فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان را در منطقه جیزان واقع در جنوب این کشور سرنگون کرد.
* نیویورک- ایرنا- رئیس بنیاد صهیونیستی دفاع از دمکراسی معتقد است خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین های اشغالی به خصوص غزه، روند صلح را تسهیل نمی کند و این اشغال باید تداوم داشته باشد.
شبد**1953**1379

نظر خود را ثبت کنید