5 استان ایران نیاز به خون دارند

در حال حاضر در استانهای تهران، گیلان، مازندران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، نیاز به اهدای خون مردم است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: ۹۰ درصد از مردم ایران دارای گروه های خونی مثبت و ۱۰ درصد دارای گروه های خونی منفی هستند اما در حال حاضر به همه گروه های خونی نیاز است.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، دکتر بشیر حاجی بیگی با بیان اینکه هر ساله با آغاز فصل سرما و بارش برف و باران در کشور، میزان مراجعات مردم جهت اهدای خون کاهش می یابد، گفت: مردم ایران همواره به سنت حسنه اهدای خون توجه ویژه ای داشته اند اما در حال حاضر در استانهای تهران، گیلان، مازندران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، نیاز به اهدای خون مردم است.

حاجی بیگی ادامه داد: سازمان انتقال خون ایران مسئول تامین خون و فرآورده های آن در بیش از 850 بیمارستان و مرکز درمانی در کشور است و در تهران و کلانشهرها و مراکز استانها، نیاز به خون بیشتر احساس می شود.

وی تصریح کرد: شهر تهران با داشتن حدود 170 بیمارستان و مرکز درمانی، بیشترین نیاز به خون و فرآورده های آن را در کشور دارد البته در شهرهایی که بیماران خاص به ویژه بیماران مبتلا به تالاسمی در آنها زندگی می کنند مانند شهرهای استانهای گیلان، مازندران و تهران، به اهدای خون نیاز است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران افزود: مراکز اهدای خون در تهران علاوه بر فعالیت در طول هفته، امروز پنج شنبه تا ساعت 20 باز هستند همچنین فردا مرکز جامع اهدای خون تهرانپارس و ستاری تا ساعت 15 و مرکز وصال شیرازی تا ساعت 20 آماده اهدای خون هستند.

حاجی بیگی یادآور شد: نیاز به خون و فرآورده های آن به صورت روزانه و این نیاز همیشگی است. 90 درصد از مردم ایران دارای گروه های خونی مثبت و 10 درصد دارای گروه های خونی منفی هستند اما در حال حاضر به همه گروه های خونی نیاز است البته در استان گیلان به گروه خونی A مثبت و Oمنفی نیاز زیادی وجود دارد.


نظر خود را ثبت کنید