شورای بانکها , بیژن مقدم , بانک های خصوصی " />

رییس شورای هماهنگی بانک‌ های لرستان:

منابع جذب شده بانک های خصوصی باید صرف استان شود

خرم ‌آباد - ایرنا - رییس شورای هماهنگی بانک‌ های لرستان گفت: منابع جذب شده از سوی بانک های خصوصی بایستی در استان صرف شود تا شاهد رونق اقتصادی و فعالیت بنگاه های اقتصادی باشیم.
به گزارش ایرنا بیژن مقدم بیرانوند روز یکشنبه در نشست شورای بانک های استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که اعتبار استان از منابع دولتی به سمت بانک های خصوصی سوق داده می شود.
وی گفت: قرار نیست تنها دولت متولی حمایت از بنگاه ها اقتصادی باشد، باید در این راستا تمامی دستگاه های اجرایی کمک کنند چراکه منابعی در اختیار نباشد این بنگاه ها نمی توانند فعال شوند.
وی گفت: بانک ملی در لرستان در پرداخت تسهیلات توانست رتبه دوم کشور را به خود اختصاص دهد و انتظار داریم نمایندگان بانک های خصوصی در این زمینه تلاش کنند.
مقدم ادامه داد: یکی از مشکلات جدی بانک ها معوقات است که روز به روز بیشتر می شود، بانک های خصوص اگر آمارها را به شورای بانکهای استان ارایه نمی کنند به استاندار ارایه کنند.
وی با اشاره به 12بانک دولتی با 298شعبه در لرستان بیان کرد: 23 بانک خصوصی با 155شعبه در استان فعالیت می کنند که منابع آنها با منابع بانک های دولتی برابری می کنند.
مقدم با اشاره به وضعیت منابع بانک های عضو کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی لرستان افزود: در پایان اسفند 96 منابع این بانک ها بیش از 79هزارو 600 میلیارد ریال بوده که مصارف آنها بیش از 98 هزارو 119 میلیارد ریال می باشد همچنین 11هزارو 40میلیارد ریال مطالبات ثبت شده است.
وی افزود: در پایان مهرماه 97 منابع این بانک ها بیش از 90 هزارو 818 میلیارد ریال بوده که مصارف آنها بیش از 106هزارو 283میلیارد ریال می باشد.
3210/6060

نظر خود را ثبت کنید