همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)؛

چهار شهید گمنام در هرمزگان تشییع و تدفین شدند

بندرعباس - ایرنا - چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پس از تشییع بر دستان مردم عزادار بانوی دوعالم، در شهرهای تخت بندرعباس و سردشت بشاگرد عصر امروز به خاک سپرده شدند.
مسئول امور شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهدا 10 اسفند از طریف فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد هرمزگان شده اند.
سجاد امیریان با بیان اینکه با خاک سپاری این شهدا تعداد شهدای گمنام به خاک سپرده شده در روز جاری به 12 شهید رسید، ادامه داد: هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز با حضور گسترده مردم استان تشییع و به خاک سپرده شدند.
وی ادامه داد: 2 شهید در روستای شمیل بندرعباس ، 2 شهید روستای چهواز پارسیان و 2 شهید در منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (بندرلنگه) و 2 شهید در روستای کشپیری میناب به خاک سپرده شدند.
مسئول امور شهدای گمنام دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه هر 20 شهید در 6 ماه گذشته تَفَحُص شده اند، اضافه کرد: 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس عصر دیروز در تازیان بندرعباس و 2 شهید دیگر در کوشکنار شهرستان پارسیان به خاک سپرده شده و مجموع شهدای خاکسپاری شده در 2 روز گذشته به 16 نفر رسید.
به گفته امیریان، چهار شهید گمنام صبح روز جمعه پس از تشییع توسط مردم در شهر فین بندرعباس و بندر مقام بندرلنگه به خاک سپرده می شوند تا نقاط دارای شهید گمنام هرمزگان از 40 به 50 نقطه برسد.
وی ابراز داشت: این شهدا در سن های مختلف و بین 17 تا 37 سال سن دارند که در عملیات های گوناگون همچون بدر ، خیبر ، والفجر یک و تک آخر در سال 67 به شهادت رسیده اند.
بنا به اظهار مسئول امور شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان، این استان دارای افزون بر یک هزار و 250 شهید دوران دفاع مقدس است که با اتمام تشییع و خاکسپاری 20 شهیدی که 2 روز قبل وارد استان شده اند تعداد شهدای گمنام دوران دفاع مقدس هرمزگان به افزون بر 150 شهید می رسد.
وی یادآور شد: هرمزگان با 20 شهید بیشترین تعداد شهدای گمنام را در ایام فاطمیه به خود اختصاص داده است.
یکشنبه هفتم آذرماه 95 نیز 10 شهید گمنام مربوط به عملیات های والفجر یک ، خیبر و محرم وارد هرمزگان شدند و پس از تشییع باشکوه در شهرهای بندرلنگه ، پارسیان ، بندرعباس ، میناب و سیریک ، 3 شهید در بندرکنگ و 2 شهید در جزیره لاوان از توابع بندرلنگه ، 2 شهید در روستای قلعه قاضی بندرعباس ، 2 شهید در بندزرک میناب و یک شهید نیز در شهرستان سیریک به خاک سپرده شدند.
همچنین یازدهم آذرماه نیز پیکر 2 شهید گمنام مربوط به خیبر و والفجر یک در منطقه سیریک هرمزگان تشییع و به خاک سپرده شد.
3219/ 6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

نظر خود را ثبت کنید