مربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان: تلاش می‌کنیم مثل مردان حرفی برای گفتن داشته باشیم

مربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان می‌گوید همه بازیکنان حاضر در تیم ملی به دنبال انسجام تیمی برای رسیدن به موفقیت هستند.

حمیده ایرانمنش مربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان در گفت‌وگو با ایسنا  در مورد انتخاب شدنش به عنوان مربی تیم ملی گفت: قبلا بازیکن تیم ملی بودم و اکنون هم دو سال است که در بخش مربیگری به فدراسیون کمک می‌کنم. ابتدا دستیار سرمربی تیم ملی بزرگسالان بودم و در رویدادهای مهم جهانی و آسیایی در کنار تیم حضور داشتم. در حال حاضر مربی تیم ملی بزرگسالان تحت نظارت مدیریت تیم‌های ملی هستم و به عنوان جایگزین سرمربی فعالیت می‌کنم. ممکن است در آینده فدراسیون تشخیص بدهد که نیاز به سرمربی داخلی یا خارجی داشته باشیم و کسی را استخدام کند.

 او در مورد فاطمه کیوانی، سرمربی سابق تیم ملی بزرگسالان و نایب رئیس فعلی فدراسیون بیان کرد: خانم کیوانی از اساتید بزرگم است که کار کردن کنارش افتخار بزرگی بود چرا که خیلی از مسائل را از او یاد گرفتم.  او به دلیل اینکه رئیس کمیته استعدادیابی و نایب رئیس فدراسیون است، مشغله زیادی دارد و در شرایط سختی قرارگرفته بود بنابراین تصمیم گرفته شد از سرمربیگری کنار بروند تا به سمت های اصلی خود بپردازد. در مدت سرمربیگری‌اش عملکرد خوبی داشت و همین که با پنج پله صعود تیم را در دسته دو جهان نگه داشت کار بزرگی کرد و باید از او قدردانی شود. 

ایرانمنش در مورد اردوی آماده سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات فنلاند گفت: اردویمان از ۱2 آبان تا 13 آذر است که اعزام می‌شویم. طبق تصمیمات کمیته فنی فدراسیون قرار بود ۴ نفر اول رنکینگ ملی  به مسابقات اعزام شوند. این چهار نفر شامل ندا شهسواری و مهشید اشتری که  بهترین رنکینگ بین المللی بین دیگر پینگ پنگ بازان را دارند به همراه پریناز حاجیلو و شیما صفایی که دو نفر اول رنکینگ جوانان را دارند، است. اما از آنجایی که حاجیلو و صفایی آسیب دیدگی قبلی داشتند در حین تمرینات مصدوم شدند و با تشخیص پزشک تا یک هفته قبل از اعزام نمی‌توانستند دست به راکت شوند. چون در یک هفته نمی‌توانستند به آمادگی لازم برسند در نتیجه تصمیم گرفته شد به این مسابقات اعزام نشوند و  با توجه به آمادگی جسمانی، تکنیکی و تاکتیکی بعدا در مسابقات بزرگسالان  یا جوانان شرکت کنند.

او در پاسخ به این سوال که چرا دو بازیکن دیگر را جایگزین نکردید، بیان کرد:  این دو نفر ورزشکارانی هستند که تازه به رده جوانان وارد شدند و جزو سرمایه‌های ملی‌مان هستند که می‌خواهیم روی آنها سرمایه گذاری کنیم. اسامی  بازیکنان اعزامی را قبلا اعلام کرده بودیم و دیگر زمانی برای انجام کارهای ویزا و اعزام دو نفر دیگر نداشتیم. البته پیشنهاد دادیم که هزینه‌های این دو بازیکن در مسابقات فنلاند حفظ و مسابقات دیگری برایشان در نظر گرفته شود.

ایرانمنش در مورد  ارتباط دوستانه بازیکنان حاضر در اردو گفت: بازیکنان با اینکه باهم رقابت دارند اما دوست هستند. واقعا رفاقت بین‌شان زیاد است و به هم کمک می‌کنند. با اینکه حاجیلو و صفایی مصدوم شدند اما بقیه بازیکنان دوست داشتند در اردو حضور داشته باشند. علاوه بر این به هم کمک می‌کنند و اگر یک نفرشان نیاز به فیزیوتراپی داشته باشد بعضی از بازیکنان  بعد از تمرین و با وجود خستگی او را همراهی می‌کنند. ما به دنبال انسجام تیمی برای رسیدن به موفقیت هستیم و تلاش می‌کنیم بانوانمان هم مثل مردان حرفی برای گفتن داشته باشند.

 او با بیان اینکه اردوهایمان طولانی مدت و بازیکن هم تمام وقت در اختیار تیم ملی است، ادامه داد: فدراسیون برای بازیکنان واقعا زحمت می‌کشد. برای ریکاوری‌شان استخرهای با هزینه بالا می‌گیرد تا علاوه بر آب درمانی از نظر روحی هم به آنها کمک کند. اینگونه نیست که همیشه در اردو باشند. هر وقت شرایط فراهم باشد، با هم بیرون می‌رویم. چون علاوه بر بحث تمرین زدگی باید به موضوعاتی که جنبه روانی داردو همچنین فشار تمرینات و یکنواختی شرایط کاری هم توجه کنیم. به همین دلیل سعی می‌کنیم در شرایط ابتدای تمرین، نوع رفتارهامان با بازیکنان را درست تنظیم کنیم.

این مربی در مورد اسپانسری بخش بانوان گفت: بخش بانوان از نظر اسپانسرینگ فقیر است و توجه کمی به آن می‌شود. فدراسیون تلاش می‌کند این بخش را فعال‌تر کند اما عملکرد بهتر بازیکنان در مسابقات مختلف به حل این موضوع کمک می‌کند.

ایرانمنش در پایان و با اشاره به آغاز لیگ تنیس روی میز بانوان از 22 آذر ماه اظهار کرد: امسال برای اولین بار نمی‌دانیم چه تیمی قهرمان می‌شود چون بازیکنان سطح اول در  تیم‌های مختلف پخش شدند. علاوه بر این برای اولین بار لیگ با هشت تیم  برگزار می‌شود که چهار دوره اردو دارند. قوانین هم به شکلی تنظیم شده  که مسابقات را جذاب می‌کند. سال‌های گذشته اگر تیمی در مرحله مقدماتی تیم دیگری را می‌برد، بعد از رسیدن به پلی آف آن امتیاز برایش در نظر گرفته نمی‌شد اما امسال امتیازهای بازی‌های  قبلی در پلی آف هم در نظر گرفته می‌شود که این موضوع باعث می‌شود بازیکنان از ابتدای لیگ تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی تنیس روی میز بانوان بزرگسال ایران با ترکیب ندا شهسواری و مهشید اشتری آذر ماه در مسابقات فنلاند شرکت می‌کند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید