پیشنهاد رضایی برای مقابله با موانع اقتصادی

تاسیس شهرهای کارآفرین و ایالتهای اقتصادی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد ایالت‌های اقتصادی با شهرهای کارآفرین را برای خروج از شرایط اقتصادی موجود و مقابله با تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را پیشنهاد کرد.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی با تبریک هفته جهانی کارآفرینی به کارآفرینان کشور اظهار کرد: در شرایط امروز کشور که با تحریم‌های نامشروع و غیرقانونی مواجهیم ، کارآفرینان کشور در خط مقابله با تحریم‌های ناجوانمردانه قرار دارند. ایران در حال توسعه است ولی مساله مهم این است که با چه نگاه و رویکردی توسعه را دنبال کنیم.در حال حاضر کشورها مدل‌های مختلفی از توسعه را برای پیشرفت خود انتخاب کردند ولی مدل کارآفرینی درمیان آن‌ها نقش کلیدی دارد.

وی ایده تاسیس شهرک‌های کارآفرین و ایالت‌های اقتصادی را مطرح کرد و گفت: اگر این ایده محقق شود دیگر برای گرفتن یک مجوز ساده لازم نیست از شهرها به کلان شهرها یا پایتخت برویم. با ایجاد ایالت‌های اقتصادی با شهرهای کارآفرین می‌توانیم از فشارها و تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ترامپ   خارج شویم و کار را به جوانان و کارآفرینان بسپاریم.

وی با بیان این‌که «رشد اقتصادی در علوم اقتصادی هنوز جایگاه روشنی به خود اختصاص نداده است»، گفت: با توجه به این کا سوالات جدی در نظریه رشد وجود دارد؛ لذا باید نظریه کارآفرینی را بیش از نظریه رشد در ایران ببینیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از نیروی انسانی، جمعیت، فناوری و تکنولوزی به عنوان عوامل موثر رشد اقتصادی نام برد و تصریح کرد: کارآفرینی در تمام این عوامل نقش بسزایی دارد چون کارآفرین است که نیروی انسانی را فعال می کند ، مهارت‌هایش را افزایش می دهد، انباشت سرمایه ایجاد می کند و نوآوری و خلاقیت را گسترش می دهد.

وی محیط کسب و کار را عامل موثری در توسعه اقتصادی دانست و گفت: کارآفرینی و محیط کسب و کار دو رکن اساسی اقتصاد به شمار می روند و روابط بانکی، محیط سیاسی و فرهنگی ، بروکراسی ها و سیاستهای اقتصادی و مالی و پولی و تجاری همگی در توسعه اقتصادی تاثیرگذارند.

وی با تاکید بر این‌که «در ایران در زمینه کارآفرینی و محیط کسب و کار نیاز به کارآفرینی داریم»، خاطرنشان کرد: ترامپ تخریب غیرسازنده ای در بازارهای ما ایجاد کرده ولی هنر مسئولان ما این است که این تهدیدها و تخریب‌های غیرسازنده را به فرصت‌های سازنده و نوآورانه تبدیل کنند. ما معتقدیم که با کمک کارآفرینان می‌توانیم از شرایط بحرانی و تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه خارج شویم.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید