/ خبرهای دریافتی سینما و تئاتر /

تکمیل بازیگران «خروس لاری»، اجرای نمایش عروسکی توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، انتشار فراخوان یک جشنواره از جمله خبرهای دریافتی است.

مهسا ایرج پور و سیمین کرامتی به همراه نازنین بیاتی، الناز حبیبی، سوگل خلیق، سوده شرحی، یاسمن ادیبی و امیرحسین رستمی گروه بازیگری نمایش «خروس لاری» به نویسندگی و کارگردانی امید سهرابی را شکل داده اند.

مهسا ایرج پور پیش از این در نمایش های «خانه ای در انتهای خیابان بهار» و «ماضی استمراری» ندا هنگامی، «به مناسبت ورود اشکان» پوریا کاکاوند، «سرآشپز پیشنهاد می کند» شهاب حسین پور و «تیم شنا» جابر رمضانی به ایفای نقش پرداخته است.

نورالدین حیدری ماهر مجری طرح، ماریا حاجیها طراح گریم، داود امیری طراح نور،  امیرحسین دوانی طراح صحنه، هاله بوستانی طراح لباس، محمد صادق زرجویان طراح گرافیک و عکاس، وحید صابری ساخت موسیقی، محمد گودرزیانی دستیار کارگردان و برنامه ریز، شیما مرادی منشی صحنه، توحید لواسانی و آرمین گودرزی مدیران صحنه، هستی غیاثی دستیار طراح صحنه، فریبرز دارایی مشاور رسانه و امیر قالیچی تبلیغات مجازی این نمایش را همراهی می کنند.

«خروس لاری» از ۹ آذر در سالن ناظرزاده کرمانیِ تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان»

 نمایش عروسکی  دهکده هاپوخان توسط انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس و به کارگردانی حسین عالم بخش تولید شد.

جواد تمدنی مدیر روابط عمومی انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس با بیان این خبر گفت: با توجه به تصمیمات شورای سیاست گذاری انجمن و طبق نظر مساعد مدیر عامل انجمن جناب آقای سلیمانی به منظور ورود به عرصه تئاترکودک و نوجوان و القا مفاهیم مناسب و ارزشی متناسب با این قشر، مقدمات تولید نمایش دهکده هاپو خان در انجمن تئاترانقلاب ودفاع مقدس را فراهم کردیم و انشاالله  از اول آذر ماه و همزمان با آغاز هفته بسیج اجرای این اثر با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای گلستان آغاز خواهد شد.

تمدنی افزود: اجرای این اثر نمایشی توسط گروه فرهنگی هنری حواریون  بر اساس متنی از مرحوم ناصر فروغ  و بازنویسی حسین عالم بخش صورت گرفته با حضور هنرمندان برجسته تئاتر عروسکی انجام خواهد شد که مرحله ساخت عروسک های حیوانات به پایان رسیده و گروه در حال تمرینات نهایی برای اجرای این اثر هستند.

مدیر روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اضافه کرد:ورود به حوزه کودک و نوجوان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری جهت اشنایی کودکان و نوجوانان  با مبانی و مفاهیم ارزشی و اخلاقی از سنین پایین به صورت جدی در دستور کار انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس قرار دارد و قصد داریم تا برپایه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و براساس درون مایه های فرهنگی ملی درجهت تولید نمایش و یژه این قشر اقدام نمائیم.

محمد رضا بهروز(مجری برنامه رنگین کمان ) به عنوان بازیگر و محمد رحمانی،مرجان نامورآراد،رها یزدانی،روشنک حاجی زاده،راحله قبادی،علی جعفری،جواد میدانی،مسعود جلالی راد،سعید موسوی راضی،سجاد فسنقری به عنوان عروسک گردان و صداپیشه در این اثر به ایفای نقش می پردازند و محمد رضا رحمانی (دستیار کارگردان)معین جواهری(موسیقی) اکرم صانعی(طراح عروسک ها) و شیدا درخواستی(طراح صحنه) اعظم توکلی زاده(روابط عمومی) و رامین صفری(اموررسانه)، عباس کرمی (مشاور تبلیغات و فضای مجازی) حسین بنیاد (مسئول هماهنگی و برنامه ریزی)وعلیرضا یافتیان (مسئول پشتیبانی) با این نمایش همکاری می کنند.

فرهنگسرای گلستان در محله نارمک میدان هلال احمر خیابان گلستان جنب پارک فدک واقع گردیده و اجرای ویژه مدارس در سانس صبحگاهی و اجرای عموم این نمایش نیز ویژه خانواده ها و والدین همراه بچه ها از ساعت 19 پیش بینی شده است.

دانشگاه IE مادرید با مشارکت دانشگاه تهران فراخوان نخستین جشنواره بین المللی IESFF را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، فراخوان جشنواره دانشجویی IESFF با تمرکز بر مهارت داستان‌گویی و با رویکرد ویژگی های فردی و تجربیات شخصی فیلم‌سازان و با هدف اتصال تجربیات انسان‌های متفاوت به یکدیگر منتشر شده است.

این جشنواره با هدف ایجاد ارتباطی برای داستان گویی در سرتاسر جهان، اتصال دنیای کسب و کار و هنر و کشف و معرفی استعدادهای جوان در سه بخش فیلم کوتاه با موضوع آزاد، فیلم کوتاه موضوعی و همچنین فیلم کوتاه اسپانیایی زبان آثار هنرمندان دانشجو را از سراسر جهان دریافت خواهد کرد. 

رویکرد بخش موضوعی در فراخوان این جشنواره با عنوان «داستان من، دنیای من» ذکر شده و همچنین در بخش ویژه ای علاوه بر سه بخش اصلی، کلیپ های تبلیغات یک دقیقه ای نیز دریافت خواهد کرد.

مهلت ثبت نام و ارسال آثار به نخستین جشنواره IESFF اسپانیا ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۷ بوده و بهمن ماه 1397 به عنوان زمان برگزاری جشنواره در این فراخوان آمده است. 

علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند به بخش ثبت‌نام در آدرس filmfreeway.com/iesff رجوع کرده و نسبت به ارسال اثر خود اقدام کنند. همچنین متقاضیان می توانند برای اطلاعات بیشتر و آگاهی از قوانین این جشنواره به وبسایت iesff.com مراجعه نمایند.

نخستین جشنواره بین المللی IESFF در بهمن ماه سال جاری با مشارکت دانشگاه IE اسپانیا و معاونت فرهنگی دانشگاه تهران و به دبیری شاهین جوادی نژاد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید