مدیریت بحران , زلزله , اعزام نیرو " />

همدان آماده ارایه خدمات به زلزله زدگان کرمانشاه است

  • تاریخ انتشار : 1397/9/4 ساعت : 22:13 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سایر
همدان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با اشاره به اینکه این استان معین کرمانشاه در بحث زلزله است، گفت: در همین چارچوب آماده ارائه هر گونه خدمات به زلزله زدگان امشب کرمانشاه هستیم.
علیمردان طالبی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تاکنون تماسی برای اعزام نیرو با مسئولان استان همدان برقرار نشده است.
وی اضافه کرد: با توجه به آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران همدان، در صورت اعلام نیاز نیروهای آماده باش به محل های مورد نظر اعزام می شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان نیز در این باره به ایرنا بیان کرد: تیم های هلال احمر در آماده باش کامل قرار دارند.
بهروز کارخانه ای افزود: تیم های واکنش سریع، ارزیاب، جستجو و نجات و «آنست» با توجه به گستردگی خرابی و آسیب های وارده به محل یاد شده اعزام می شوند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به قدرت 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 20 و 7 دقیقه و 31 ثانیه حوالی سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.
مرکز این زمین لرزه به طول جغرافیایی 45.7 و عرض جغرافیایی 34.38 در عمق 7 کیلومتری از سطح زمین روی داد.
این زلزله در 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب در استان های ایلام و کرمانشاه اتفاق افتاده است.
این زمین لرزه در اکثر شهرهای کرمانشاه، ایلام، لرستان، تبریز و ارومیه نیز احساس شده است.
در پی این زلزله 6.4 ریشتری، پس ‌لرزه ای به بزرگی 3.5 ریشتر، ساعت 20 و 31 دقیقه و 46 ثانیه امشب، حوالی قصر شیرین را به لرزه درآورد.
به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری، این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری در طول جغرافیایی 45.65 و عرض جغرافیایی 34.33 و در فاصله 21 کیلومتری قصر شیرین، 24 کیلومتری سرپل ذهاب و 32 کیلومتری گیلانغرب در استان کرمانشاه به وقوع پیوست.
شدت زمین لرزه امشب کرمانشاه به حدی بوده است که در استان های بغداد، سلیمانیه، اربیل، کرکوک، صلاح الدین، الانبار، دیالی، کربلا و نجف و استان واسط نیز احساس شده است.
7526**2090

نظر خود را ثبت کنید