مناطق آزاد , منطقه آزاد اروند , آبادان " />

مشاور رئیس جمهوری در امور مناطق آزاد:

ترمیم زخم جنگ ازپیکر آبادان وخرمشهر نیازمندایثار واعتبار است

آبادان - ایرنا - مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: پیکر آبادان و خرمشهر در جنگ متحمل زخم های بسیاری شد که ترمیم این زخم ها نیازمند ایثار، فداکاری، برنامه و البته اعتبار است.
به گزارش ایرنا مرتضی بانک سه شنبه شب در آئین رونمایی از طرح جامع منطقه آزاد اروند که در موزه هنرهای معاصر آبادان برگزار شد اظهار داشت: خرمشهر و آبادان در هشت سال دفاع مقدس شاهد ایثارگری و تلاش های بسیار اثرگذاری ‌در صحنه نبرد بودند.
وی افزود: مردم این 2 شهر در جنگ تحمیلی ضررها و هزینه های زیادی را متحمل شدند ولی سربلند و استوار ماندند و با همدلی و اتحاد مقاومت کردند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: پیکر این 2 شهر زخم های بسیاری خورد و ترمیم این شرایط نیاز به ایثار، فداکاری، برنامه و اعتبار دارد تا زمینه شکوفایی و پیشرفت این شهرها فراهم شود.
بانک با اشاره به رونمایی از طرح جامع یکپارچه منطقه آزاد اروند تصریح کرد: با تصویب این طرح یکی از زیربنایی ترین اقدامات منطقه آزاد اروند انجام شده است چرا که برای توسعه اقتصادی این منطقه نیاز به طرح جامع است.
وی افزود: اگر طرح جامع منطقه آزاد اروند اجرا نشود تمامی طرح ها در این منطقه سرگردان شده و اقدامات انجام شده بی نتیجه می ‌ماند و نمی ‌توانست تاثیری در برون رفت از مشکلات داشته باشند.
مشاور رئیس جمهوری در امور مناطق آزاد کشور گفت: این اقدام گام بسیار ارزشمندی است، بسیاری از مناطق آزاد دیگر نیز کار خود را برای آماده سازی طرح جامع آغاز کردند اما هنوز طرح آنها آماده نشده و اینکه این طرح در اروند آماده شده اتفاق خوبی است.
بانک گفت: این طرح به نوعی قانون اساسی اداره شهر است و انتظار می رود مردم و مسئولان با همدلی اجازه تخطی از طرح جامع منطقه آزاد را ندهند.
وی اظهار داشت: در پروژه های در دست اجرا در مناطق آزاد کشور باید کیفیت را مد نظر قرار داد و پروژه ها طوری اجرا شود که کارایی مناسب خود را در زمان طولانی حفظ کند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: توسعه اقتصادی باید همراه با توسعه اجتماعی شکل بگیرد و نمی توان بدون پیوست فرهنگی و اجتماعی کار را پیش برد.
بانک با تاکید بر کیفیت پروژه های عمرانی و اقتصادی در منطقه آزاد اروند گفت: این پروژه ها باید دارای کیفیت قابل قبول باشند تا مردم احساس کنند کار سریع پیش می رود.
وی خواستار رفع مشکل شبکه فاضلاب در منطقه آزاد اروند شد و گفت: امیدواریم بتوانیم در رفع مشکل آب و فاضلاب خرمشهر و آبادان نقش پر رنگ تری داشته باشیم هر چند دولت باید در این راه ما را یاری کند.
بانک حضور اتباع خارجی بدون روادید در منطقه آزاد اروند را سبب رونق در این منطقه عنوان کرد و گفت: ممنوعیت خروج کالاهای اساسی در منطقه آزاد اروند کاملا منطقی است و این جزئی از وظایف ما است که اجازه ندهیم کمبودی در کالاهای اساسی مردم به وجود بیاید.
طرح جامع یکپارچه منطقه آزاد اروند شامگاه سه شنبه با حضور مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور رونمایی شد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور چهارشنبه در روز دوم سفر خود به منطقه آزاد اروند نیز چند پروژه را بازدید و افتتاح می ‌کند.
7104/6068

نظر خود را ثبت کنید