تولید سالیانه 7500 تن سبزی در بوکان

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: سالیانه در این شهرستان 7 هزار و 500 تن انواع سبزی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش ایسنا، اسکندر عبدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بوکان یکی از قطب های مهم تولید سبزی در آذربایجان غربی است، اظهار کرد: هم اکنون در این شهرستان 322 هکتار زمین زراعی به کشت انواع سبزی از جمله سبزی های برگی اختصاص یافته است که به طور میانگین از هر هکتار بیش از 35 تُن انواع سبزی برداشت می شود.

وی ادامه داد: کشت سبزی در این شهرستان یک نوع زراعت خانوادگی به شمار می رود و همه اعضای یک خانواده در تولید آن با هم مشارکت دارند.

عبدی تعداد بهره برداران سبزی در این شهرستان را 500 خانوار با میانگین چهار نفر در هر خانواده اعلام کرد و گفت: هم اکنون برای 2 هزار نفر در این زمینه اشتغال ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع سبزی های تولید شده در بوکان 2هزار و 500 تا سه هزار تن آن در این شهرستان به مصرف می رسد و مابقی آن به شهرهای بانه و سقز در استان کردستان، پیرانشهر، سردشت، تکاب، مهاباد، تکاب و شاهین دژ در آذربایجان غربی و چند شهر دیگر در آذربایجان شرقی و زنجان ارسال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: کشت سبزی در این شهرستان علاوه بر اشتغال خانوارهای بوکانی برای 2 هزار نفر نیز  به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا؛ بوکان با 110 هزار هکتار زمین زراعی یکی از قطب های مهم کشاورزی در آذربایجان غربی به شمار می رود و به دلیل آنکه بیشترین میزان تولید گندم استان را دارا می باشد به انبار غله مشهور است. 70 درصد شاغلان این شهرستان در زمینه کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید