دروازه‌ی عتبات؛ رنجور از مشکلات

  • تاریخ انتشار : 1397/9/7 ساعت : 12:30 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
در نشست هم‌اندیشی رفع موانع توسعه عمران شهری ایلام با حضور استاندار، شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران کل، مشکلات شهر ایلام بررسی و تصمیماتی برای رفع این موانع توسعه شهر گرفته شد .

به گزارش ایسنا،  «عبدالرضا پورخلیل» رئیس شورای شهر ایلام، در نشست هم‌اندیشی رفع موانع توسعه عمران شهری ایلام  که با حضور استاندار، شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران کل، برگزار شد، اظهار کرد: مبلمان شهری در ایلام شایسته‌ی شهری نیست که آن را به عنوان دروازه‌ی عتبات عالیات می‌شناسند و امروز هدف ما با وجود تمام تنگناهای مالی و کمبود درآمد ساختن شهری در شان و شایسته مردم است .

وی خواستار سرعت بخشیدن به طرح جامع شهری شد و تصریح کرد: کارهای بسیار خوب و نویدبخشی در شهر ایلام انجام گرفته که می‌توان به ساخت پیاده‌راه طالقانی، در دست اجرا بودن 8 سیل‌بند اشاره کرد .

رئیس شورای اسلامی شهر ایلام، پروژه احداث زیرگذر رسالت را یکی از پروژهای مهم در حوزه عمران شهری عنوان کرد و گفت: اگر موانعی مانند برخورد با حجم انبوهی از شبکه‌های فیبرنوری نبود روند انجام کار سریع‌تر می‌بود .

پورخلیل از تلاش استاندار برای واگذاری کاخ فلاحتی به شهرداری ایلام قدردانی کرد و گفت: اگر حصار اطراف این مجموعه تخریب و 2 هکتر زمین آن در اختیار مردم قرار گیرد کمک بزرگی خواهد بود .

وی جابجایی دبستان شهید احمد کرمی و انتقال خون استان را کمک‌های بسیار خوبی به شهرایلام عنوان کرد و گفت: تمام این فعالیت‌ها نویدبخش چهره‌ای جدید برای آینده شهر ایلام است .

رئیس شورای اسلامی شهر ایلام تصریح کرد:  شهرداری از دستگاه‌های مختلف استان طلبکار است و اگر این طلب‌ها پرداخت شود کمک بزرگی به شهروندان خواهد بود .

پورخلیل از سیل‌بندهای فرسوده به عنوان مشکلی اساسی و بحران‌آفرین برای مردم نام برد و گفت: این سیل‌بندها هر لحظه ممکن است منشاء مشکلاتی عظیم برای مردم شود و حل این معضل مستلزم اعتبارات کشوری است .

وی گفت: کل اعتبار شهرداری امسال 84 میلیارد تومان است و ماهیانه 2 میلیارد و 800 میلیون تومان حقوق می‌دهیم و عملا چیزی برای عمران شهری باقی نمی‌ماند .

رئیس شورای شهر ایلام ادامه داد: روشنایی معابر یکی دیگر از فعالیت‌های در دست اجراست که مسیر فرودگاه و بلوار شهید بهشتی انجام شده است و انتظار داریم با کمک استانداری و دستگاه تخصصی کمک کنند تا حاشیه‌ی شهر از نعمت روشنایی معابر بهره‌مند شوند .

پورخلیل تصریح کرد: هرچند بحران آب جدی است اما متاسفانه از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود که حل این مشکل نیازمند اختصاص اعتبار ویژه است .

وی تصریح کرد: توسعه و تکمیل بلوار خرمرودی مستلزم عقب‌نشینی ساختمان فرماندهی انتظامی استان است که امیداوریم این مهم محقق و یکی از خواسته‌های مردم برآورده شود .

رئیس شورای شهر ایلام با بیان اینکه پارک بانون نیازمند اعتبار است، ادامه داد: متاسفانه برخی ادارات و سازمان‌ها در ساخت و سازها قانون را رعایت نمی‌کنند و بعضا بدون اخذ پروانه دست به ساخت و ساز می‌زنند که لازم است استانداری در این زمینه ورود کند .

پورخلیل تجمیع ترمینال‌های سطح شهر ، جابجایی صنوف آلاینده، جابجایی نمایشگاه داران اتومبیل، را ضروری دانست و گفت: متاسفانه در ایلام در اطراف هتل‌ها و مهمانپذیرها سرویس‌کا و صافکار و نقاش مستقر هستند و عزم ما جزم است که این مشکلات را حل کنیم .

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» استاندار ایلام پس از شنیدن مشکلات شهر ایلام و گزارش دکتر«طالب صادقیان» شهردار، موارد مطرح شده را بررسی و اظهار کرد: با مشکلات شهر ایلام بیگانه نیستم و در کارگروه‌های مختلف این موارد بررسی شده‌اند .

وی با تاکید بر اینکه هیچ دستگاه دولتی حق ندارد بدون مجوز پروانه اقدام به ساخت ساز کند ، گفت: زمینه انتقال صنوف مزاحم فراهم است و تاکنون امکان انتقال ۶۰۰ واحد فراهم شده و  جانمایی انتقال نمایشگاه‌های اتومبیل و میدان میوه و تره بار انجام شده است .

استاندار ایلام با بیان اینکه شهر ایلام به عنوان نماد استان باید از نظر المان‌های شهری به سطح مطلوبی برسد زیرا توسعه مرکز استان به معنای توسعه‌ی کل استان است، تصریح کرد: اولویت اول شهرداری باید بر اتمام پروژه های عمرانی بزرگ و طرح های نیمه تمام که باعث رفاه عمومی می  شوند متمرکز گردد .

سلیمانی تصریح کرد:  تحویل کاخ فلاحتی به شهرداری به دلیل گره مدیریتی در استان معطل مانده که باید شهرداری و میراث فرهنگی هرچه سریعتر به تفاهم نهایی دست یابند و  مدرسه شهید احمد کرمی که در مقابل فرمانداری شهر ایلام واقع است با تغییر کاربری به فضای سبز و بوستان تبدیل شده و به جای آن مدرسه‌ای در فضایی مدرن و زیبا در مکان دیگری احداث خواهد شد .

وی از مدیران مرتبط خواست موانع تسریع در احداث تقاطع غیرهم‌سطح رسالت را برطرف کنند .  

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید