نمایشگاه غذا , گردشگری , مشهد " />

دبیر کل کمیسیون ملی سازمان آیسسکو:

فعالیتهای گردشگری چهره مثبت از ایران به نمایش می گذارد

  • تاریخ انتشار : 1397/9/7 ساعت : 23:15 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سایر
مشهد - ایرنا - دبیر کل کمیسیون ملی آیسسکو در ایران گفت: هر گونه فعالیت اقتصادی در عرصه گردشگری می تواند اثرات مطلوب داشته و تصویر مثبت از ایران اسلامی در محیط بین المللی ارائه کند.
غلامرضا کریمی چهارشنبه شب در مراسم گشایش دومین نمایشگاه بین المللی شیرینی و نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی در مشهد افزود: امروز کشور دچار تحریم های ظالمانه است و در حالی که شور و پویایی خاصی بین مردم ایران وجود دارد، بسیاری در خارج از کشور تصور می کنند مردم انزوا طلبی را در پیش گرفته اند.
وی اظهار داشت: ایجاد دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه و پیگیری هایی که در این زمینه صورت می گیرد، ظرفیت های قابل توجهی را در عرصه بین المللی و منطقه ای بوجود آورده و زمینه را برای حضور بخش خصوصی در سطح بین المللی و بهره گیری از بسترهای بین المللی فراهم کرده است.
وی گفت: نمایشگاه بین المللی شیرینی در مشهد می تواند حرکتی در جهت ایجاد این دیپلماسی باشد زیرا خیلی از فعالیت های اقتصادی بازتاب های فرهنگی دارد و می تواند در عرصه بین المللی اثرات مثبتی داشته باشد.
کریمی آمادگی کمیسیون ملی آیسسکو برای حمایت از هر گونه فعالیت اقتصادی بخش خصوصی در عرصه گردشگری و فعالیت هایی را که منجر به بازتاب تصویر مثبت از ایران در عرصه بین المللی داشته باشد اعلام کرد.
نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این مراسم گفت: نمایشگاه غذا در مشهد نمودی از فعالیت های بخش خصوصی خراسان رضوی و توانمندی آن است و برگزاری این نمایشگاه نقطه عطفی در روابط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دست اندرکاران آن با کشورهای مختلف می باشد.
حسن حسینی افزود: خراسان رضوی دارای حدود 6 هزار واحد صنعتی با سهم 90 درصدی بخش خصوصی در آن است که از این تعداد 602 واحد صنعتی فعال در زمینه صنایع غذایی است که سهم آن از کل صنایع خراسان رضوی، 13 درصد و ارزش افزوده آنها 22 درصد است، همچنین صنایع غذایی سومین صنعت اشتغالزایی بخش صنعت استان به شمار می رود.
وی اظهار داشت: بخش شیرینی شهر مشهد نیز از حوزه های توانمند خراسان رضوی است زیرا در شرایطی که برندها به سختی 50 سال عمر می کنند، 2 برند شیرینی در مشهد بیش از 50 سال قدمت دارد و همچنان پرطرفدار است.
مدیر مسئول کانون تبلیغاتی و نمایشگاهی سپهر پارسیان و برگزار کننده این نمایشگاه نیز گفت: دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی از هفتم تا نهم آذر ماه در مشهد دایر است و هدف آن معرفی ظرفیت های صنعت غذا، توسعه صادرات و رونق بازار در این شهر است.
آرزو رجب پور افزود: در این نمایشگاه 50 صاحب برند داخل استان در حوزه صنایع غذایی، شرکت های طراحی و تجهیز و صنوف وابسته و تولید کنندگان صنایع غذایی خارجی حضور دارند.
وی اظهار داشت: سفیران، رایزنان اقتصادی، تجار و هیات های تجاری 11 کشور از جمله ترکیه، افغانستان، پاکستان، ازبکستان، قزاقستان در این نمایشگاه حضور یافته اند که از این تعداد تولیدکنندگان چهار کشور ترکیه، پاکستان، افغانستان و عراق دارای غرفه هستند و محصولات خود را ارائه می دهند.
وی گفت: 30 مجموعه دولتی و غیردولتی در برگزاری این نمایشگاه مشارکت دارند و برگزاری آن برای 300 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
7489 / 6053

نظر خود را ثبت کنید