محیط ز یست , هواشناسی " />

انباشت آلاینده ها در شهرهای صنعتی

  • تاریخ انتشار : 1397/9/11 ساعت : 09:00 - 5 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : محیط زیست
تهران - ایرنا - کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی می شود از فردا تا چهارشنبه آسمان بیشتر نقاط کشور صاف و هوا پایدار باشد بنابراین انتظار افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا را سه شنبه و چهارشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهیم داشت.
امین حسین نقشینه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز بارش های پراکنده ای برای شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز غربی و مرکزی، دامنه های زاگرس مرکزی، سواحل شمال، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی شده است اما از ظهر امروز بارش ها در شمال غرب ، دامنه های البرز غربی، مرکزی و زاگرس پایان می یابد.
وی اظهار داشت: اما فردا بارش های پراکنده را در سواحل شمال و خراسان شمالی خواهیم داشت و این سامانه بارشی فردا از شمال شرق کشور خارج می شود که تا چهارشنبه پایداری هوا را خواهیم داشت.
نقشینه ادامه داد: از چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از غرب به کشور موج جدید بارش ها آغاز می شود و بر این اساس پنج شنبه و جمعه در نیمه غربی کشور بارندگی خواهیم داشت.

*** گرمترین و سردترین نقاط کشور/ وضعیت هوای تهران
کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی افزود: در تهران نیز از چهارشنبه شب بارش ها شروع خواهد شد و تا پنج شنبه و جمعه ادامه دارد که بارش ها در جمعه به نسبت بیشتر از پنج شنبه خواهد بود. بیشینه هوای دیروز تهران 15 درجه سانتی گراد و امروز پیش بینی می شود به 16 برس، کمینه امروز صبح نیز 10 درجه بود.
نقشینه گفت:بندر عباس با دمای 3 درجه بالای صفر و شهرکرد با دو درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند؛ همچنین ارومیه با بیشینه 8 درجه خنک ترین بعدازظهر را داشته است.
علمی 9014**1440

نظر خود را ثبت کنید