جزییات مدت مرخصی سربازان تشریح شد

رییس اداره سرمایه انسانی سربازی ستادکل نیروهای مسلح توضیحاتی را درباره مرخصی سربازان در حین خدمت ارائه کرد.

سردار موسی کمالی در گفت وگو با ایسنا، درباره مدت مرخصی سربازان در طول سال گفت: بر اساس قانون، مدت مرخصی برای سربازان مجرد سالی ۱۲ روز و برای سربازان متاهل سالی یک ماه است.

وی با بیان اینکه به ازای هر صدکیلومتر فاصله تا محل خدمت نیز یک روز به مرخصی اضافه خواهد شد، گفت: همچنین سربازانی که در مناطق بد آب و هوای درجه دو، درجه سه و درجه چهار خدمت می کنند به ترتیب شش، هشت و چهار روز به مدت مرخصیشان اضافه می شود.

رییس اداره سرمایه انسانی سربازی ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه سربازان باید از مدت مرخصی خود در سربازی استفاده کنند، اظهارکرد: مرخصی حق تمامی سربازان است و فرماندهان حق ندارند که مانع از استفاده سربازان از حق مرخصی خود شوند و البته در مورد استفاده از آن و روزهای مرخصی باید هماهنگی‌های لازم انجام شود.

کمالی درباره اینکه آیا می‌توان مرخصی‌های معوق را هنگام تسویه از کل مدت سربازی کم کرد، گفت: تنها ۲۰ درصد از مرخصی‌های معوق برای آخر دوره ذخیره می شود، بنابراین بهتر است سربازان از مرخصی خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه روزهای تعطیل جزو مرخصی محسوب نمی شود، گفت: افرادی که اقوام درجه یکشان را در حین خدمت از دست بدهند، ده روز مرخصی اضافه دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید