فرمانده ناوگان شمال:

دستاوردهای نداجا نشان دهنده اقتدار پرسنل نیروی دریایی است

فرمانده ناوگان شمال گفت: دستاوردهای نداجا در عرصه دریا در زمینه طراحی، ساخت و تجهیز یگان‌های زرمی نشان دهنده اقتدار صنعتگران، دانشمندان و پرسنل فنی، با دانش و پرتلاش نیروی دریایی راهبردی ارتش است.
به گزارش ایسنا ، ناخدا یکم عرشه و ستاد عبدالوهاب طاهری در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که به مناسبت هفته نیروی دریایی در ناوگان شمال برگزار شد، با بیان اینکه هفتم آذر یکی از روزهای سرفرازی ایران اسلامی است که با حماسه آفرینی ها و رشادت های شهدای ناوچه همیشه قهرمان پیکان رقم خورده است، گفت: این روز با درایت امام راحل به عنوان روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نام گذاری شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یاد و خاطره ی شهدای ناوچه پیکان و دریا دار محمد ابراهیم همتی فرماندهی این ناوچه که قهرمانانه در دریای نیلگون خلیج فارس آرمیده اند همیشه زنده است و آن را گرامی می داریم، خاطرنشان کرد: گردان یکم تکاوران خرمشهر  توانست با رادمردی، شجاعت و مقاومت جانانه اندیشه تصرف سه روزه ایران اسلامی را برای دشمنان به کابوس تبدیل کند.

فرمانده ناوگان شمال با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، نیروی دریایی را یک نیروی راهبردی، سیاسی، علمی، بین المللی و نظامی بیان کرده اند که در پیشرفت اقتصادی و آبادانی کشور نقش مهمی ایفا می‌کند، تصریح کرد: نداجا پس از جنگ تحمیلی در عرصه اقتصاد دریا، باز نگه داشتن خطوط مواصلاتی و ایجاد امنیت دریایی در اقصی نقاط آبهای دنیا مسئولانه عمل کرده  و در این زمان هیچ خللی بر اقتصاد دریایی کشور وارد نشده است.

وی تشریح کرد: دستاوردهای نداجا در عرصه دریا در زمینه طراحی، ساخت و تجهیز یگان های رزمی کلاس سینا و جماران، ناوشکن سهند و زیر دریایی غدیر و فاتح نماد توانمندی ها با وجود تحریم های ناجوانمرانه بر علیه کشورمان و نشان دهنده اقتدار صنعتگران، دانشمندان و پرسنل فنی، با دانش و پرتلاش نیروی دریایی راهبردی ارتش است.

فرمانده ناوگان شمال در پایان تاکید کرد: نیروی دریایی در عرصه سیاست دریا نیز با اعزام بیش از ۵۸ ناوگروه رزمی، عملیاتی و اطلاعاتی به اقیانوس ها و مناطق حساس دریایی و ایجاد تعاملات دریایی با دیگر کشورها و نشان دادن اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سیاست بیگانگان جهت انزوای سیاسی ایران ر ا ابتر گذاشت.

انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید