روشی ساده برای کاهش مصرف پلاستیک در استرالیا

جهان در حال حاضر با اعتیاد به استفاده از مواد پلاستیکی رو به رو است و همه کشورها برای مقابله با مصرف بیش از اندازه مواد پلاستیکی تلاش می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیوز، یکی از مهم‌ترین مشکلات استفاده از مواد پلاستیکی عدم بازیافت و پایداری آن‌ها در طبیعت است که موجب آلودگی محیط زیست، اقیانوس‌ها و دریاها شده است و زندگی بشر را تهدید می‌کند. بر اساس تحقیقات ارائه شده با استفاده از سیاست‌ها و روش‌های خاص قادر به ایجاد تغییرات کوچک با نتایج وسیع در زمینه حفاظت از محیط زیست در برابر آلودگی پلاستیک خواهیم بود.

یکی از سیاست‌های موفق در این زمینه روش استفاده شده در سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای بزرگ استرالیا است که طی سه ماه، ۸۰ درصد مصرف پلاستیک را کاهش داده‌اند.

در تابستان سال جاری خردهفروشان استرالیا کولیس (Coles) و ولورثز (Woolworths) استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را ممنوع کردند که البته اعتراض‌های زیادی به همراه داشت و این خرده فروشان متضررهم شدند.

اما فقط چند ماه بعد اعلام شد این ممنوعیت تغییرات محسوسی در حوزه محیط زیست ایجاد کرده است. کارشناسان تخمین زدند با این روش از ورود حدود ۱.۵ میلیارد کیسه به محیط زیست  جلوگیری شده است.

در ماه اکتبر، اتحادیه اروپا به قانون ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف تا سال ۲۰۲۱ رای مثبت داد و این روش نیز تاییدی بر این قانون خواهد بود چون با ممنوعیت فروش کیسه‌های پلاستیکی طی سه ماه در استرالیا تغییرات زیادی ایجاد شد.

دیوید استوت - از کارشناسان این حوزه -  گفت: هر فردی که کالا را در یک کیسه پلاستیکی حمل می‌کند باید بداند که مسئولیتی در زمینه پاکیزگی محیط زیست برعهده خواهد داشت. پس آگاهی نسبت به آنچه استفاده می‌کنیم حائز اهمیت است.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید