رئیس هیات عالی اندیشه‌ورزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد

لزوم مشارکت مردم در مبارزه با فساد و جرائم اجتماعی

رئیس هیات عالی اندیشه‌ورزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مشارکت و همراهی مردم، مبارزه با فساد و جرائم اجتماعی را تسهیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، سردار علیرضا افشار در همایش قانون اساسی و آرمان های انقلاب و دوره تکمیلی حقوق‌دانان تراز انقلاب اسلامی که با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری و 400 تن از بسیجیان حقوقدان سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، عنوان کرد: بخش اصلی و بنیادی و هویت‌بخش نظام اسلامی، مردم‌سالاری دینی است.  حضور اجتماعی مردم در عرصه‌های مختلف و مطالبات اجتماعی آن ها و جایگاه بسیج مردمی از مولفه های مهم در مردم سالاری دینی است.

رئیس هیئت عالی اندیشه‌ورزی سپاه با بیان اینکه مشارکت و همراهی مردم مبارزه با فساد و جرائم اجتماعی را تسهیل می کند، افزود: از این رو باید از ظرفیت های مردمی به خوبی استفاده کنیم. دستگاه‌های انتظامی و قضایی نمی توانند به تنهایی با معضلات و آسیب های اجتماعی و جرائم مقابله کنند و لازم است بسیج عمومی را در پیشگیری از جرائم به کار گیرند.

افشار بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و احصای آسیب‌ها، 23محور در جرائم اجتماعی در جامعه در اولویت واکاوی و مقابله قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ بخشی بدون مشارکت و استفاده از ظرفیت های مردمی نمی توان به موفقیت دست یافت البته باید به سازماندهی این ظرفیت عظیم پرداخت تا بتوان آسیب ها را رفع کرد.  بسیجیان باید طرح ها و ایده های نو و اثربخش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارائه دهند.

وی اظهار کرد: کشور در حوزه های نظامی و امنیتی و دفاعی به سطح بالایی رسیده و دست بالا را در منطقه دارد و هیچ دشمنی جرات تعدی و مواجهه جنگ سخت را علیه ایران ندارد.  در حال حاضر جنگ نرم مهم ‌ترین تهدید پیش‌روی کشور است و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

رئیس هیات عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: بسیج حقوق دانان برای ایجاد نظم اجتماعی، قانون مداری و مقابله با جرائم اقتصادی و اجتماعی وظیفه سنگینی برعهده دارند.  اگر این توان را به درستی بشناسیم می توان در مواجهه با جنگ نرم پیروز میدان بود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید