برگزاری نوزدهمین مرحله از طرح رعد با دستگیری 900 نفر در تهران

رییس پلیس پایتخت از دستگیری حدود 900 متهم و جمع‌آوری 370 معتاد متجاهر در سطح پایتخت خبرداد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در اجرای نوزدهمین مرحله از طرح رعد که پیش از ظهر امروز در محل پلیس پیشگیری تهران بزرگ برگزار شد، گفت: نوزدهمین مرحله از طرح رعد نیز با مشارکت تمامی کلانتری‌ها و یگان‌های پلیس پیشگیری در سراسر تهران به مرحله اجرا درآمد و در جریان آن 254 حکم قضایی اجرا شد.

وی با بیان اینکه 631 سارق و مالخر در این مرحله از طرح شناسایی و دستگیر شدند، اظهار کرد: همچنین 39 نفر از محکومان فراری و تحت تعقیب محاکم قضایی نیز شناسایی و دستگیر شدند.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه از میان سارقان و مالخران دستگیر شده، 324 نفر سابقه‌دار و 307 نفر نیز برای اولین بار دستگیر شدند، گفت: تعداد 7220 قطعه از اموال مسروقه به ارزش هفت میلیارد و 602 میلیون تومان نیز در جریان این طرح از مالخران و سارقان کشف و ضبط شد.

رحیمی از انهدام 35 باند در حوزه سرقت خبر داد و افزود: در مجموع 231 دستگاه موتورسیکلت و خودروی مسروقه در این طرح کشف و ضبط شد، همچنین 1069 پرونده کشف شده است.

وی به اقدامات انجام شده از سوی پلیس در حوزه قاچاق کالا نیز اشاره کرد و افزود:  در این مرحله از طرح رعد 49 پرونده برای قاچاق کالا تشکیل و کشف شد که منجر به دستگیری 32 نفر شده است که در شش باند قاچاق فعالیت داشتند.

رییس پلیس پایتخت تعداد کالای قاچاق مکشوفه را 709هزار و 365 عدد اعلام کرد و گفت: برآورد اولیه از قیمت این کالاها 16 میلیارد و 810 میلیون تومان است.

وی از کشف 43 قبضه سلاح سرد و 10 قبضه سلاح شکاری از متهمان خبر داد و درباره اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و برخورد با معتادان متجاهر نیز گفت: 193 خرده فروش موادمخدر دراین طرح شناسایی و دستگیر شدند که مجموعه 17 کیلوگرم انواع موادمخدر از آنان کشف شده است. همچنین 370 معتاد متجاهر نیز جمع آوری شده اند که به مراکز ترک اعتیاد و بازپروری منتقل خواهند شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید