عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

غلامی یکی از وزرای سالم، توانمند و پیگیر برنامه‌های قانونی است

  • تاریخ انتشار : 1397/9/16 ساعت : 20:53 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : دولت
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در حوزه آموزش عالی بعد از روی کار آمدن جناب آقای دکتر منصور غلامی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری اقدامات خوبی را در این وزارتخانه شاهد هستیم.

محمد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا بیان داشت: این روزها مباحثی در شرایط ناکارآمدی بخشی از مسائل سیاسی و به خصوص اقتصادی کشور مطرح است؛ چراکه بخشی از انتظارات مردم به خوبی برآورده نمی‌شود و تعدادی از نمایندگان بر اساس اختیارات قانونی خودشان، مباحث استیضاح تعدادی از وزاء را در دستور کار قرار دادند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه آموزش عالی بعد از روی کار آمدن جناب آقای دکتر منصور غلامی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری اقدامات خوبی را در این وزارتخانه شاهد هستیم و امروز جایگاهی که بر اساس پیش‌بینی‌ها برای علم در چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام انجام گرفته بود و همچنین اهدافی که در قانون برنامه پنجم و ششم برای وزارت علوم پیش‌بینی شده، تقریباً محقق گردیده و به نوعی یکی از وزارتخانه‌هایی که مطابق با آن عمل و حرکت کردند. این وزارتخانه بوده که امروز ما از لحاظ جایگاه علمی به آن نقطه‌ای که مد نظر چشم‌انداز بوده است، نزدیک شدیم و این در حالی است که در قسمت‌های دیگر از این شرایط مطلوب برخوردار نیستیم.

وی افزود: در رابطه با بحث نظام آموزشی و اجتماعی و افزایش کیفیت برای نظام آموزشی و همچنین استفاده بهینه از نیروهای متخصص در حوزه علم، اعضای هیات علمی و به نوعی ساماندهی دانشگاه‌های مختلفی که در کشور در حوزه علم فعالیت می‌کنند به علت کاهش میزان تقاضا، نیازمند به ساماندهی بهتر و از طرفی برای افزایش کیفیت، اقدامات موثرتری باید انجام می‌شد که بحث طرح آمایش را در دستور کار قرار دادند.

حسینی اضافه کرد: از سوی دیگر سند جامع علمی کشور به عنوان یک سند مادر، هم در حال نهایی شدن و هم در حال اجرایی شدن است و بخش‌هایی از آن در حوزه وزارت علوم در حال اجراست لذا مباحثی را که امروز به عنوان کم‌کاری وزارت علوم مطرح کرده‌اند، سیاست‌هایی بوده که در گذشته بر اساس شرایط موجود کشور تدوین شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما امروز نمی‌خواهیم که در بعد کمیت آموزش عالی کاهش داشته باشیم و حتی به دنبال افزایش آن هستیم و از سوی دیگر، این کمیت، در اقصی نقاط کشور موجب کاهش کیفیت شده است. بعضی از دوستان این کوچک‌سازی یا اجرای طرح آمایش را از نقاط ضعف وزارت علوم می‌دانند که باید در پاسخ به ایشان گفت که ما چاره‌ای بجز اجرای اسناد بالادستی نداریم که با این سیاست‌ها اقدامات موثرتری را انجام دهیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: انسجامی که امروز در وزارت علوم هست و از آن طرف افزایش اعتبارات هزینه‌ای و همچنین اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در مدت این دو سال در وزارت علوم می‌تواند یکی از شاخص‌های ارزیابی وزیر محترم باشد که در این زمینه هم اقدامات موثری انجام شده تا وضعیت مالی دانشگاه‌ها باتوجه به حجم هزینه‌هایی که وجود دارد و علیرغم شرایط انقباضی که در بودجه‌های جاری در این یکی، دو سال مشاهده می‌کنیم، بهتر شود.

محمد حسینی در پایان اشاره کرد: ما جناب آقای دکتر غلامی را به عنوان یکی از وزرای سالم، توانمند و پیگیر اجرای اهداف و برنامه‌های قانونی قبول داریم که امیدواریم در کارشان موفق باشند و قطعاً این حق همگان هست که آینده بهتری را نسبت به گذشته متصور باشند و ان‌شاءالله در وزارت علوم هم با انسجام بیشتر و نگاه بهتر نسبت به گذشته، شاهد این توفیقات باشیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید