رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور:

معیشت پایدار مردم جهت‌گیری اصلی ماست

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور گفت: جهت‌گیری اصلی ما توجه به معیشت پایدار مردم و ایجاد اشتغال در مناطق محروم است که با اجرای طرح‌های مختلف توسعه‌ای و اقتصادی این اهداف را دنبال می‌کنیم.

‌محمد سعیدی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا، ‌گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری ما در بنیاد مستضعفان و علوی مصمم هستیم تا در یک منطقه محروم آبادانی و توسعه را مدنظر قرار دهیم تا به شکل همه‌جانبه این توسعه اتفاق بیفتد.


وی خاطرنشان کرد: ما در ملک‌شاهی ایلام، چالدران آذربایجان غربی و شهرهای محرومی در کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی و گرمی در استان اردبیل طرح‌های آبادانی و پیشرفت را دنبال می‌کنیم و به شکل رسمی از امروز در شهرستان محروم گرمی در استان اردبیل اجرای این طرح را آغاز می‌کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور افزود: در این طرح با هماهنگی استانداری، فرمانداری، نمایندگان منطقه و همه مسئولان اجرای این طرح را پیگیری‌ می‌کنیم به طوری که در گام اول ضمن شناسایی مشکلات منطقه با همکاری مشاور نسبت به تهیه طرح عمران و آبادانی اقدامات ضروری را انجام می‌دهیم.

سعیدی‌کیا از انتخاب یک مشاور برای توانمندسازی مردم و ارتقای معیشت پایدار آنها خبر داد و بیان کرد: ما با همراهی مردم کار عمران و آبادانی را به پیش می‌بریم و سعی داریم در همه حوزه‌های عمرانی، خدماتی، بهداشتی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.


وی جهت‌گیری اصلی را در کنار تامین معیشت پایدار مردم ارتقای توان روستائیان با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی اعلام کرد و گفت: ‌سعی داریم با انتخاب مدیر ملی و مدیر منطقه‌ای که به زودی انتخاب خواهد شد، طرح آبادانی و پیشرفت را در گرمی به سرعت به پیش ببریم.


رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور در مورد زمان‌بندی اجرای این طرح تصریح کرد: کار در این مناطق طولانی و محدود به یک زمان خاص نیست و ‌‌سعی می‌کنیم به صورت درازمدت با بسترسازی‌هایی که انجام می‌دهیم، در مسیر رفع محرومیت‌ها و توانمندسازی مردم گام برداریم که این یک حرکت مناسب و زمان‌بر است و قطعا در سال‌های طولانی ما اهداف موردنظر را به پیش خواهیم برد.


سعیدی‌کیا بیان کرد: ما سه سالی است که در قلعه‌گنج کرمان طرح‌ کامل آبادانی و پیشرفت را در حال اجرا داریم و خروج ما از این منطقه به تدریج و با فراهم شدن تمام ساختارهای اجتماعی و توسعه‌ای اتفاق خواهد افتاد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید