تجلیل از ناجی قطار بندرعباس- تهران

فرماندار اردستان: نام احمد عامری همچون ریزعلی ثبت خواهد شد

‌طی مراسم ویژه ای از احمد عامری شهرابی ساربان‌ که با اطلاع رسانی به موقع از وقوع حادثه قطار پیشگیری کرد تجلیل شد.

‌به گزارش ‌ایسنا، حمیدرضا تاملی فرماندار اردستان شامگاه پنجشنبه در حسینیه روستای شهراب بخش زواره، اظهار کرد: حرکت آقای عامری در اطلاع رسانی به قطار و جلوگیری از حادثه باعث خلق یک افتخار جدید برای شهرستان شد و نام وی را در کتاب افتخارات شهرستان ثبت کرد.

وی افزود: همزمانی وقوع این حادثه با فوت مادر ایشان و انتخاب پیگیری این حادثه نشان از تعهد و احساس مسئولیت وی دارد که قابل تقدیر است.

فرماندار اردستان ادامه داد: وقوع حادثه ناگوار واژگونی تریلر روی ریل راه آهن تهران - بندرعباس و بسته شدن مسیر و احتمال پیش آمدن حادثه برخورد قطار مسافربری تهران بندرعباس و قطار ترانست یزد تهران می‌توانست یک فاجعه ملی ببار آورد که با اطلاع رسانی این شخص فداکار موضوع ختم به خیر شد.

فرماندار اردستان با بیان اینکه حادثه در ساعت حدود 17.45 دقیقه روز 27 آبان ماه و در 25 کیلومتری شرق روستای شهراب در بخش زواره اردستان اتفاق افتاد اضافه کرد: این حادثه در پی انحراف یک دستگاه تریلر که از طرف اردستان به سمت انارک در حرکت بود، رخ داده و با خارج شدن تریلر از مسیر و واژگونی روی ریل راه آهن راننده فوت شده و راه آهن حدود 4 ساعت مسدود می شود.

تاملی گفت: احمد عامری شهرابی که به شغل ساربانی(شتر چرانی) مشغول است با دیدن این صحنه موضوع را به ایستگاه راه آهن  زواره و پلیس 110 اطلاع داده و از حرکت قطار مسافری تهران بندرعباس و قطار ترانست یزد تهران پیشگیری و از حادثه ناگوار جلوگیری می کند.

به گزارش ایسنا، احمد عامری شهرابی از اهالی روستای شهراب مرکز دهستان سفلی بخش زواره ‌اصفهان است که دو هفته پیش در تاریخ  27 آبان ماه حوالی ساعت 19 بعد از ایستگاه زواره یک دستگاه تریلی با خط آهن برخورد کرد و برای ساعتی خط آهن تهران بندرعباس در نزدیکی ایستگاه زواره را مسدود کرد. در این حادثه راننده تریلی در دم جان باخت.

این حادثه سبب شد تا قطار سریع السیر رجا تهران یزد که ساعت ۱۵:۳۵ از ایستگاه تهران حرکت کرده بود مدت طولانی در ایستگاه زواره متوقف شود. توقفی که تا ساعت 21 ادامه داشت.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید