عزم جدی ایران و عراق برای ایجاد خط راه‌آهن «ایلام - نجف»

  • تاریخ انتشار : 1397/9/10 ساعت : 09:08 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
استاندار ایلام و نماینده مجلس عراق بر چهار خطه شدن مسیر «ایلام - نجف» توسط پیمانکاران خصوصی دو کشور تأکید شد.

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در دیدار با «محمود عبدالرضا طلال» نماینده مجلس عراق و استاندار سابق واسط و عضو هیئت رئیسه شورای استانداری استان واسط با تأکید بر ادامه مراودات دوستانه میان دو استان ایلام و واسط، اظهار کرد: دوران طلال در استانداری واسط عراق دوران طلایی رابطه میان دو استان ایلام و واسط بود و امیدواریم در دوران «محمد میاحی» استاندار جدید واسط ادامه پیدا کند.

وی در ادامه از چهار خطه شدن مسیر «ایلام - نجف» بر اساس تصمیم وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: در سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام مقرر شد مسیر ایلام به نجف توسط پیمانکار خصوصی و با همکاری دو کشور عراق و ایران تحت اقدام قرار گیرد.

استاندار ایلام بر ایجاد راه‌آهن «ایلام - نجف» تأکید و تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی قول داده‌اند که به‌زودی بخشی از راه‌آهن «کرمانشاه - ایلام - مهران» به مناقصه گذشته شود.

در ادامه «محمود عبدالرضا طلال» نماینده مجلس عراق و عضو هیئت رئیسه شورای استانداری استان واسط از اراده جدی کشور عراق برای چهارخطه کردن مسیر «مهران - نجف» خبر داد و گفت: هفته گذشته با وزیر راه عراق در خصوص راه‌آهن «ایلام - نجف» بحث و گفت‌وگو داشته‌ام و مقرر شد که این مهم با همتای ایرانی پیگیری شود.

وی بر عملیاتی شدن پروژه‌های چهار خطه شدن و ایجاد خط ریلی میان ایلام و نجف تاکید کرد و گفت: ما خواستار دیدار وزرای راه دو کشور ایران و عراق برای ایجاد تفاهم‌نامه‌های لازم در این‌باره هستیم.

نماینده مجلس عراق از پیگیری تعهدات خود در دوران استانداری واسط عراق گفت و افزود: روز چهارشنبه با وزیر امور خارجه عراق در خصوص بازگشایی بازارچه‌های دو طرف مرز جلسه دارم و امید می‌رود به‌زودی شاهد راه‌اندازی دو بازارچه شهابی و چنگوله باشیم.

وی از رابطه حسنه با استانداری ایلام گفت و یادآور شد: من در ایران غریبه نیستم و ایران خانه دوم من است و بابت همکاری و تعامل بسیار خوب سلیمانی دشتکی استاندار متعهد ایلام در زمان استانداری واسط صمیمانه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید