طرح «خانه و مدرسه» چیست؟

  • تاریخ انتشار : 1397/9/11 ساعت : 09:42 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : قزوین
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: بهزیستی برای آموزش و فرهنگ‌سازی پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان طرح «خانه و مدرسه» را اجرا می‌کند که طی آن به همراه اولیاء دانش‌آموزان و خود دانش‌آموزان میزگردی تشکیل و گروه را به چالش می‌کشانیم، یک روانشناس نیز گروه را مدیریت می‌کند که تجربه موفقی بوده است.

زهرا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،  در خصوص نوع مصرف مواد مخدر در نوجوانان گفت: اولین تجربه اغلب نوجوانان مصرف سیگار است سپس به‌عنوان تفریح مصرف قلیان باب می‌شود و بعد استعمال مواد مخدر شروع می‌شود، این در حالی است که اغلب نوجوانان نسبت به مواد مخدر آشنایی ندارند.

وی تصریح کرد: طی کارزار رسانه‌ای که توسط بهزیستی انجام شد اغلب نوجوانان که ماده مخدر "گل" مصرف می‌کردند از این ماده شناخت نداشتند و نمی‌دانستند که نوعی مخدر است، بنابراین ما باید آموزش را جدی بگیریم و در این میان دستگاه‌های فرهنگی باید وارد شوند چراکه بیش از 750 ماده مخدر صنعتی وجود دارد که نوجوانان آن‌ها را نمی‌شناسند.

وی با اشاره به اجرای طرح "خانه و مدرسه" تصریح کرد: اگر بخواهیم به‌صورت فردی آموزش دهیم تأثیر چندانی ندارد اما آموزش به‌صورت گروهی تأثیرگذارتر است، طی فعالیت‌های بهزیستی در هر مدرسه شش خانواده در معرض آسیب مشخص شدند و تأکید ما در این طرح روی آگاه‌سازی و پیشگیری اولیه است.

غلامرضایی در پایان یادآور شد: در شش ماهه نخست سال جاری 4633 مرد و 103 زن در مراکز ترک اعتیاد این سازمان پذیرش شدند که از این میان 2181 نفر مردان زیر 30 سال و 2452 نفر بالای 30 سال بودند همچنین در زنان نیز 32 نفر زیر 30 سال و 71 نفر بالای 30 سال هستند که عمدتاً مواد صنعتی مصرف می‌کنند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید